משפטי/פלילי

אותר חודשיים לאחר המעשה: תושב טירה מואשם ברצח על רקע סכסוך שכנים

פרקליטות מחוז מרכז הגישה הבוקר (ראשון) כתב אישום לבית המשפט המחוזי נגד מוחמד דעאס, בן 27 מטירה, בגין רצח פוואז דעאס ז"ל, ניסיון רצח של בנו והפרעה לשוטר במילוי תפקידו.

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד קרן לוי, בין משפחת הנאשם למשפחת המתלונן, אשר גרות בשכנות, קיים סכסוך ממושך על רקע מחלוקת ביחס לשביל הגישה המוביל לבתים של שני הצדדים. על הרקע הזה התנהלו בין הצדדים הליכים אזרחיים, בין היתר, לצורך הסדרת המעבר בשביל הגישה. בלילה שקדם לאירועי הרצח, ב- 1 בינואר, נסע הנאשם אחרי המתלונן בטירה, נצמד לרכבו, ובשלב מסוים חסם את נתיב נסיעתו בכוונה להפחידו, עד שהמתלונן הצליח להתחמק ולברוח מהמקום.

בהמשך, באותו תאריך, בסמוך לשעה 16:00, שהו הנאשם, אביו, המתלונן ואביו (המנוח) בבתיהם עם משפחותיהם. על רקע הסכסוך והאירוע שאירע לילה קודם, החל עימות מילולי בין משפחת הנאשם למשפחת המנוח, במסגרתו פרצו בנות משפחת הנאשם את הגדר המשותפת בין הבתים, נכנסו לחצר בית המנוח וחזרו לבית הנאשם. במהלך ההתרחשות, התקשר המנוח למשטרה ודיווח אודות העימות. סמוך לכך, הבחין הנאשם במתלונן ובמנוח כשהם עומדים על גרם מדרגות ביתם.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בשלב זה גמלה בלבו של הנאשם ההחלטה להמית מי ממשפחת המנוח. הנאשם יצא מביתו כשהוא מצויד בסכין ונסע ברכבו אל החלק האחורי של בית המנוח. על מנת להפתיע את המתלונן והמנוח, נכנס הנאשם לחצר בית המנוח מדרך צדדית. בהתקרבו למדרגות, האיץ הנאשם את הליכתו, כשהסכין שלופה בידו, ועלה בריצה במעלה המדרגות לעבר המנוח והמתלונן, אשר לא הבחינו בנאשם בהגיעו למקום.

משהבחין המתלונן בנאשם שועט לעברו כשהסכין שלופה בידו, החל לרוץ במעלה המדרגות בניסיון להימלט מפניו. הנאשם רדף אחרי המתלונן, השיגו מאחור ודקר אותו באמצעות הסכין בבית החזה האחורי ובעכוז, בכוונה לגרום למותו. המתלונן ניסה לחמוק מהנאשם ולעלות במדרגות. אותה עת, ירד המנוח במדרגות על מנת לסייע לבנו ולהגן על משפחתו מפני הנאשם, תוך שהוא מרים עציץ בידו. בשלב זה, עלה הנאשם מספר מדרגות לעבר המנוח והתקרב אליו. המנוח זרק את העציץ לחצר והנאשם דקר אותו, באמצעות הסכין בבטנו, בכוונה לגרום למותו. לאחר מכן ובטרם נמלט מבית המנוח, הסתובב הנאשם ונופף בסכין בידו באופן מאיים לעבר משפחת המנוח.

כתוצאה ממעשי הנאשם, המנוח מת פרק זמן קצר לאחר מועד הדקירה וכן נגרמו למתלונן פצעי דקירה בבית החזה האחורי ובעכוז. מיד לאחר מכן נמלט הנאשם מהמקום. הנאשם נתפס רק ב- 24 בפברואר באזור הנגב לאחר מרדף משטרתי בו נמלט רגלית משוטרים שביקשו לבדוק רכב בו נסע.

בבקשת המעצר כתבה עו"ד לוי כי "..מעשיו של המשיב מקימים עילת מעצר….המשיב דקר בכוונה את המנוח והמתלונן בגופם, על לא עוול בכפם, זאת לאחר שהצטייד בסכין מבעוד מועד, חדר לביתם מדרך צדדית בכדי שלא יבחינו בו ודקר את שניהם באור יום, על מדרגות ביתם, באמצעות הסכין- דקירות אשר הביאו למותו של המנוח ולפציעה חמורה של המתלונן…. כמו כן, כנגד המשיב קמה עילת מעצר גם…..באשר קיים יסוד סביר לחשש ששחרורו יביא לשיבוש הליכי משפט, וזאת בשים לב לכך שלאחר הרצח, נמלט המשיב מהמקום ואותר רק לאחר כחודשיים ימים ממועד האירוע".

ארכיון. צילום: דוברות המשטרה

Back to top button