משפטי/פלילי

התנועה לאיכות השלטון: לפתוח בחקירה פלילית בעניין התנהלות ועדת החריגים

התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (ראשון) ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בדרישה לפתיחת חקירה פלילית אשר תבחן את שקילת השיקולים הזרים והפעולות שנעשו בניגוד עניינים בכל הנוגע להחלטות ועדת החריגים על כניסה ויציאה מגבולות הארץ. זאת, בעקבות פרסומים שונים ומצטברים בתקשורת המעלים חשש כבד כי הייתה מעורבות פוליטית ענפה בהחלטות ועדת החריגים בעניין מתן אישורי הכניסה לארץ.

כמו כן, פנתה התנועה לאיכות השלטון למבקר המדינה בדרישה כי יערוך ביקורת מקיפה וימציא דו"ח הנוגע לניגודי העניינים ולשקילת השיקולים הזרים בכל הנוגע להנפקת אישורי כניסה לגבולות הארץ באמצעות ועדת החריגים. בנוסף, ציינה התנועה את סמכות מבקר המדינה להמליץ על מינוי ועדת חקירה במקרים חמורים של חשש לניגוד עניינים ושקילת שיקולים זרים, כפי שמצטייר במקרה הנוכחי של ועדת החריגים.

בפניות ליועמ"ש ולמבקר המדינה, התייחסה התנועה לאיכות השלטון לדיווחים המדאיגים שעלו בתקשורת בנוגע למעורבות הרבה של פוליטיקאים בעבודתה של ועדת החריגים, מעורבות המעלה ריח רע של הפרת כללי המינהל התקין תוך אפליה פסולה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בפנייה למבקר המדינה ציינה התנועה לאיכות השלטון גם את הציוצים שפרסמה סיעת יהדות התורה בטוויטר, אשר בהם התגאו במעורבותם בוועדת החריגים.

ראש האגף המשפטי בתנועה לאיכות השלטון, עו"ד תומר נאור, אמר: "גם אנחנו, שראינו לא מעט, לא האמנו לעומק הריקבון שפשה בוועדה שאמונה על חייהם של אנשים. פוליטיקאים ועסקנים שמשחיתים באופן שיטתי את כל המערכת השלטונית, ולא מתביישים לנפנף בכך כהישג לגיטימי. אנו נמצאים בימיה האפלים ביותר של הדמוקרטיה הישראלית, ויש למצות את הדין עד תום עם אלו שהביאו אותנו לשם".

ארכיון. צילום: דוברות הכנסת – עדינה ולמן

Back to top button