פוליטי / מדיני

ח"כ שקד: אנחנו בעליה, יכולים לגמור במספר גבוה ממפלגתו של גדעון

ח"כ איילת שקד (ימינה) התראיינה היום (שני) לוועידת "המלחמה השקטה" של מקור ראשון ותנועת רגבים. שקד אמרה כי דווקא "העובדה שאנחנו לא פוסלים אף אחד זה מה שיציל את שלטון הימין. חד משמעית."

לדבריה, "אין שום סיבה שהימין ימסור את השלטון לשמאל." שקד הוסיפה: "אנחנו כרגע בעליה, כמו שראית בסקרים, אנחנו יכולים לגמור במספר גבוה, גם ממפלגתו של גדעון, אני מקווה שזה מה שיקרה. מי שרוצה לשמר את שלטון הימין שיצביע ימינה".

באשר להשתלטות הפלסטינית על שטחי C, שקד אמרה כי יש לנקוט מספר צעדים- בין היתר החלטת ראש ממשלה, שורה של צווים שמאפשרת את האכיפה, הסדרת החוות החקלאיות והקמת חדשות ועשיית הסדר מקרקעין נרחב. "צריכה להיות החלטה של ראש הממשלה שהוא נלחם על שטחי C. אם בנט יקים את הממשלה המלחמה על שטחי C והחלת ריבונות בנגב – יהיו בראש סדר העדיפויות שלו. אין פתרון קסם. צריך לעשות הסדר מקרקעין נרחב, להכשיר את החוות החקלאיות ששולטות על אלפי דונמים. יש פה חסר יכולת של הממשלה לאכוף את החוק לא בנגב ולא בשטחי C הכל מתחיל ונגמר בסדרי העדיפויות של הממשלה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לגבי הסדרת ההתיישבות הצעירה שקד תקפה את ראש הממשלה נתניהו בחריפות ואמרה כי פיספס הזדמנות היסטורית: "מה שצריך לעשות עכשיו זה לקחת את רשימת היישובים של ההתיישבות הצעירה ולהעביר את החלטת הממשלה להסדיר אותם. הייתה החלטת ממשלה מוכנה, היה ממשל הכי אוהד שהיה ויהיה, ולצערי נתניהו, לא רק את הריבונות פיספס, גם את זה הוא פיספס. היה צריך להפעיל את הלחץ הכי גדול על בני גנץ ,והיו דברים שאפשר לתת לו תמורת הסדרת ההתיישבות הצעירה ולהעלות את ההחלטה הזו לממשלה. נתניהו פיספס חלון הזדמנויות היסטורי בסוף כהונתו של הנשיא טראמפ ואפשר לעשות את זה גם בתקופת ביידן, ואם בנט יהיה ראש ממשלה הוא יעשה את זה גם בתקופת ביידן."

על האפשרות שסער ייכנס לממשלת נתניהו, טענה כי "חלק מהח"כים שנמצאים במפלגתו של גדעון סער היו בממשלתו של נתניהו. גדעון סער מקבל את המנדטים שלו תחת הסלוגן רק לא נתניהו והוא הבטיח שלא ייכנס לממשלתו, אבל בפוליטיקה אי אפשר לדעת. יש לנו תוכנית כלכלית שתיטיב עם כלל הציבור. אני חושבת שהציונות הדתית צריכה לשאוף גם להנהגה וגם לדאוג למגזר. אפשר גם וגם".

צילום: וועידת מקור ראשון ותנועת רגבים

Back to top button