חדשות הארץ

דו"ח אמ"ן: חיסון פייזר מוריד פי 5 עד פי 10 את הסיכון להידבק בנגיף

דו"ח אמ"ן שפורסם הבוקר (שני) מפרט כי על רקע פתיחת המשק, היקף התחלואה עודנו גבוה ונמצא על סף התפשטות מחודשת.

מספר החולים במצב קשה נותר גבוה יחסית – יותר מ- 700 בממוצע שבועי ומקדם ההדבקה עומד על 1 בקירוב, לפני המשך ההקלות, שצפויות להביא להגדלת התחלואה. העלייה במקדם ההדבקה קשורה בהסרת המגבלות ובתרומת הווריאנט הבריטי, שהינו מדבק בהרבה (בעבור כל הגילאים), ביחס לזנים קודמים ומגדיל משמעותית את הסיכון לתחלואה קשה ולאשפוז.

על פי הדו"ח נראה שהיקף ההדבקה הנרחב והעובדה, שחלק ניכר מהאוכלוסייה בגילאי הביניים טרם חוסן, גורמים לעצירה בירידת התחלואה הקשה. מחלימים מצויים בסיכון להדבקה חוזרת מהזן הדרום אפריקאי, שנמצא בישראל וייתכן שגם מזנים נוספים הדומים לו, כגון: הזן הברזילאי ועל כן מומלץ למחלימים להתחסן בהקדם.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

חזרת עשרות אלפי ישראלים לישראל, ממדינות שונות, החל משבוע זה, עלולה להכניס מגוון וריאנטים, אשר יציבו גם את המחלימים בסיכון, לצד אנשים שטרם התחסנו. מהלך זה עלול אף להביא לכניסת וריאנטים, שיפחיתו ממועילות החיסון, לכן על כל חוזר מחו"ל להקפיד באופן מיוחד על בידוד ועל כללי הריחוק החברתי, גם משאר בני הבית, כדי לצמצם ככל הניתן סיכון זה.

כמו כן מעלה הדו"ח כי החיסונים הם הכלי היעיל ביותר להפחתת תחלואה קשה, גם מול הזנים החדשים, שזוהו בארץ. התחסנות צפויה למנוע את מחלת הקורונה ובתוך כך, גם נזקים ארוכי טווח שלה- אשר נצפו אצל אחד מכל עשרה חולים. חיסון פייזר מוריד פי 5 עד פי 10 את הסיכון להידבק בנגיף, החל משבוע לאחר המנה השנייה, לפיכך מי שמתחסן מגן לא רק על עצמו, אלא גם על סביבתו ובפרט על היקרים לו.

צילום: freepik
Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

Back to top button