חדשות הארץ

יו"ר הכנסת בדיון לציון יום האישה: "הכנסת היא דוגמה לניהול בכיר של נשים"

יו"ר הכנסת יריב לוין, נשא דברים לפני זמן קצר (שני) בפתח דיון מיוחד במליאת הכנסת לציון יום האישה הבין לאומי. בדבריו התייחס יו"ר הכנסת לאלימות נגד נשים בחברה בכלל ובחברה הערבית בפרט ואמר: "המאבק למען מעמדן של הנשים בישראל הוא מזה שנים ארוכות מרכיב חשוב בשיח הציבורי וגם בעשייה היום יומית של הכנסת אבל אי אפשר לפתוח את הדיון המיוחד ביום החשוב הזה מבלי להתייחס קודם כל ולפני הכול למציאות הנוראה של אלימות שמגיעה לעיתים עד ניסיונות לרצח, שחלקם לצערנו מסתיימים גם ברצח ובמוות. מציאות שעדיין גם בשנת 2021 היא נחלתן של נשים רבות מידי בישראל."

לוין המשיך, "האלימות נגד נשים בניגוד אולי למה שלעיתים נדמה היא חוצה מגזרים, מעמד כלכלי או אזור גיאוגרפי. ואת האלימות הזו חוות נשים מצליחות ובעלות קריירה כמו גם ילדות ונערות נטולות הגנה. הנגע הזה הוא לא רק בעל תוצאות הרסניות אלא גם קשה לאיתור ולטיפול שכן מי שחוותה אלימות במשפחה נמצאת לא אחת במצב המקשה מאוד על היכולת לברר את האמת ולחלץ אותה מהמצוקה שבה היא נמצאת. לשמחתי לאחרונה גברה המודעות לצורך לנהל מלחמת חורמה באלימות נגד נשים ואף הוקצו לכך משאבים רבים יותר מאשר בעבר עדיין אין בכך די ועלינו לעשות עוד כברת דרך ארוכה בעניין זה. אין די בהעלאת גיל הנישואין ובענישה פלילית של מי שכופים נישואין בגיל צעיר, יש להבטיח שכל נערה הנקלעת למצב כזה תוכל לקבל מקלט בטוח אשר יעניק לה לא רק מקלט פיזי אלא גם חינוך וכלים אחרים שיאפשרו לה לצאת לחיים עצמאיים ולהתפרנס בכבוד, לחיות בביטחון במלוא מובן המילה. הכנסת הייתה ותמשיך להיות מוקד של עשייה בתחום זה. אין כאן קואליציה ואופוזיציה ולמרות שאנחנו ערב בחירות אני מעריך שנדע לצאת מהן ולהמשיך לפעול יחד בתחום החשוב הזה."

לוין ציין כי "צריך גם לומר באופן הברור ביותר- התופעה הנוראה של אלימות כנגד נשים, בדומה לאלימות ופשע בכלל, הגיעה לממדים כבדים מנשוא בחברה הערבית, הנאנקת תחת גל נורא של רציחות ואלימות, גל הפוגע בכל רבדי האוכלוסייה. אני ער למאמץ שנעשה על מנת להתמודד עם האלימות הגואה אבל אין בכך די. נדרשת תשומת לב ייחודית כדי להבטיח שמי שמרים יד על אישה בכל מקום בחברה היהודית או הערבית ייתפס, יועמד לדין ויישא בעונש הכבד המגיע לו."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יו"ר הכנסת לוין התייחס למעמדן של הנשים בשוק העבודה ובעמדות ניהול והוסיף: "אני שמח לומר שהכנסת היא דוגמה לניהול בכיר של נשים. אני באופן אישי השתדלתי לפעול על מנת שכך יהיה. לצידה של מזכירת הכנסת, ירדנה מלר-הורוביץ, נבחרו בחודשים האחרונים בזכות כישוריהן, שתי נשים המכהנות כסגניות למזכירות הכנסת, וכך לראשונה כל ההנהלה הבכירה של מזכירות הכנסת מורכבת מנשים. כך קרה גם בעניין מערך הייעוץ המשפטי לכנסת, עו"ד שגית אפיק נבחרה על ידי לתפקיד היועצת המשפטית לכנסת וזכתה לאמון מלא של ועדת הכנסת שאישרה את המינוי. נשים אלו ורבות אחרות הן דוגמה לכך שאין ולא יכולה להיות תקרת זכוכית עבור נשים בישראל, הכול אפשרי ואני משוכנע שהדוגמה הזו תעודד נשים רבות נוספות לא לוותר ולמצות את הפוטנציאל הגלום בהן. הכנסת ה-23 מסיימת בימים אלו את כהונתה, אני מאמין שנשכיל גם בכנסת הבאה להמשיך ולפעול למען קידומן של נשים ולמען ביטחונן האישי של נשים כפי שראוי וכפי שנכון לעשות."

Back to top button