חדשות הארץ

שר הבריאות: במקום הקו הירוק אנחנו מביאים את התו הירוק

שר הבריאות יולי אדלשטיין הגיע היום (שלישי) יחד עם ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן לאזור תעשייה ברקן, בכדי לחנוך את פתיחת פרויקט חיסוני הקורונה לעובדים פלסטינים העובדים בהתיישבות ביהודה ושומרון. באזור תעשייה ברקן צפויים להתחסן כ- 5,000 פלסטינים, בשבועיים הקרובים, במבצע אותו מובילים משרד הבריאות יחד עם המנהל האזרחי, פיקוד העורף והמועצה האזורית שומרון.

מנהל תפ"י במפעל, כאמל איסמעיל, שהתחסן היום אמר: "הלוואי שכולם יהיו מחוסנים, המשפחה שלי וכל המשפחות. יהיה טוב לכולנו. שיתוף הפעולה הזה טוב לכולנו."

שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר: "ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן ואחרים פנו אלי ואמרו: לא ייתכן שיש כאן עובדים שעובדים לצדנו כתף אל כתף עם התושבים שלנו, ועדיין לא קיבלו חיסונים. אני מאמין שמאזורי התעשייה יצמח שלום ודו קיום אמיתי. ממשלת ישראל עושה הכל כדי להגן על אזרחיה. נגיף הקורונה חסר גבולות. במקום הקו הירוק אנחנו מביאים את התו הירוק. חיסון הפועלים הפלסטיניים חשוב מאוד לבריאותם ולבריאות כלל אזרחי ישראל. הצלחת מבצע החיסונים כאן היא הודות לשיתוף הפעולה עם ההנהגה המקומית שמבינה את חשיבות מבצע החיסונים".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, הוסיף: "המבצע, שהמועצה שותפה מלאה להוצאתו לפועל, יניע מחדש את גלגלי הכלכלה באזור, ובכל הארץ. דווקא בזמנים כאלו, כשהרשות הפלסטינית לא דואגת אלא מחפשת רק לעשות שנאה וטרור אנחנו במדינת ישראל ובהתיישבות דואגים לפועלים ולבריאות של כולם. החשיבות של המבצע הוא בהיבט הבריאותי והכלכלי שלו, ויש בכוחו לעצור את התחלואה בשני הצדדים ולהחזיר את הפעילות לשגרה. אנחנו חיים כאן יחד במרחב, הקורונה לא מכירה בהבדלים בין דתות או בין אנשים, לכן התחסנות כלל האוכלוסיות באיזור, חשובה לכולנו" דגן הודה לשר הבריאות על שנענה לבקשתו לחסן את הפועלים הפלסטינים באיזור."

במקום נכח גם חלדון חוסייני ממקימי המפלגה הפלסטינית שאמר: "אני מודה לכל מי שפעל בנושא. לראש מועצת שומרון יוסי דגן, לשר הבריאות, מכאן יצמח השלום, וקורא להביא חיסונים לכל הפלסטינים"

באיזור תעשייה ברקן לבדו עובדים כ- 3,500 פועלים פלסטינים, בנוסף אליהם ישנם פועלים פלסטינים העובדים בכל יישובי הסביבה ואיזורי התעשייה. מבצע החיסונים יאפשר למפעלים לחזור לשגרה, ולהפחית את מספר הבידודים, ויניע את גלגלי התעשייה וכן ישמור על בריאות הציבור הן בצד הפלסטיני והן בצד הישראלי.

בנוסף לאזור תעשייה ברקן יתקיים מבצע החיסונים באזורי תעשייה: אריאל, מעלה אדומים ואפרת. המבצע החל אתמול במעברים גלבוע, רחל, ל"ה, מיתר, שער אפרים, אייל, חשמונאים ותרקומיא.

צילום: אביעד גדות

Back to top button