חדשות הארץ

סקר: עלייה במריבות בתוך המשפחה, כרבע מהציבור חשים ניתוק וריחוק משכניהם

סקר מיוחד של חברת ipanel שנערך במלאת שנה למגיפת הקורונה בחן את ההשפעות על הקיטוב והסכסוכים הבין אישיים בחברה הישראלית. הסקר נערך ביוזמת מרכזי הגישור והדיאלוג בקהילה ותכנית גישורים של עמותת מוזיאקה המלווה את הפעילות.

בין היתר עולה מהסקר כי 67% מהמשיבים ציינו כי הקורונה הגדילה לתחושתם את הקיטוב בחברה הישראלית. כרבע מהמשיבים אמרו כי הם חשים ניתוק וריחוק משכניהם. בנוסף עלה כי 70% מהמריבות מתקיימות בתוך המשפחה עם ההורים, האחים, בין בני זוג, ילדים. בנוסף, השנה הייתה עלייה של 10% במריבות בתוך המשפחה ביחס לשנה שעברה. עוד עלה כי 25% מהציבור חש כי התקופה הרחיקה אותם מהאחים, מהשכנים, מהקולגות בעבודה ומההורים. בנוסף, כמחצית המשפחות בישראל נמצאות תקופה ארוכה בנתק בין בני משפחה.

במרכזי הגישור והדיאלוג בקהילה ברשויות המקומיות דיווחו על עליה משמעותית בפניות הציבור לגישור ויישוב סכסוכים. רבים מהמקרים היו בהקשר ישיר למגיפת הקורונה, כדוגמת – אישה שאינה דתיה שתפילות השכנים במרחב הפתוח הפריעו את מנוחתה, אישה שבנה בן ה30 יצא לעבודה והיא התנגדה בתוקף כי חששה שידביק אותה בנגיף, סכסוכים בין הורים לילדיהם המתבגרים אחרי ימים ארוכים יחד בבית, פתיחת גישור בהליך גירושין באמצעות הזום, חנות נעלים שהיתה סגורה ובעל בית משתעקש על תשלום מלא של דמי השכירות (סכסוך שהגיע לפסים לא נעימים), כיצד להתייחס להסדרי ראיה עם הילדים בזמן הסגר- כחופש גדול או כימי שגרה ועוד.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במהלך ימי הקורונה הפעילה תכנית "גישורים" קו חם ללא עלות ליישוב סכסוכים ומחלוקות שעלו במהלך ימי הסגר והקורונה- כשגישורים רבים ברחבי הארץ נערכו באמצעות הזום או טלפונית.

צילום: freepik

Back to top button