פוליטי / מדיני

סער: נקים אוניברסיטה תשיעית בגליל ונפעל להעברת תשתיות לאומיות לאזור הצפון

יו"ר מפלגת תקווה חדשה ומועמדה לראשות הממשלה גדעון סער: "בלי תקווה חדשה חזקה לא נוכל להוביל שינוי במדינה והצפון יישאר תקוע, כמו כל המדינה. בשביל תקווה חדשה לצפון צריך שתתנו לנו את הכח לעשות את השינוי הזה."

יו"ר תקווה חדשה, גדעון סער, ויו"ר ועדת הקורונה, ח"כ יפעת שאשא-ביטון, ערכו היום (שלישי) סיור בגליל והגולן. השניים התחילו את הביקור במטולה, בתצפית על גבול לבנון אותו הוביל ראש מועצת מטולה, דוד אזולאי. לאחר מכן, נפגשו עם ראש עיריית שמונה, אביחי שטרן. משם, הגיעו למכללת תל חי, לפגישה עם נשיא המכללה, פרופסור יוסי מקורי, שם הציגו את התכנית האסטרטגית של המפלגה לקידום וחיזוק הגליל והגולן.

בתוכנית הציגו את הכוונה להקים אוניברסיטה תשיעית בגליל, שתשמש גם כתשתית המחקר לתעשיות הטכנולוגיות שיצמחו בגליל, ולפעול להעברת והקמת תשתיות לאומיות לגליל ולגולן כדי לחזקם ולשפר את שירותי התחבורה באזורים המרוחקים. 

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: יואב דודקביץ', קמפיין תקווה חדשה

כמו כן, נמסר ממפלגת 'תקווה חדשה', כי יפעלו ליצירת מוקדי משיכה לתיירות חוץ ולשדרוג תשתיות התיירות, תוך בניית אשכולות תיירות ממוקדי ערך מוסף: חקלאות, דת, קולינריה. אזור הגליל יוכרז כמרכז ידע עולמי במדעי החיים, מדעי המזון ומדעי המים.  ויוקמו חממות טכנולוגיות בתחומים הללו, חברות בינלאומיות יעודדו להקים מרכזי פיתוח בגליל ויוענקו הטבות מס לחוקרים ויזמים באזור. המפלגה תקדם תוכניות ייעודיות להכשרות מקצועיות וקידום התעסוקה בקרב המגזרים השונים בגליל: חרדים, ערבים, דרוזים, צ'רקסים ובדואים. 
 
ולבסוף, חמשת האשכולות המוניציפליים הקיימים בגליל ו- "הרשות לפיתוח הגליל" יחוזקו באמצעות מתן סיוע לפיתוח כלכלי, חברתי ומדעי־טכנולוגי של הגליל.
 

צילום: יואב דודקביץ', קמפיין תקווה חדשה
יו"ר תקווה חדשה, גדעון סער אמר: "ליבנו בצפון. האהבה הגדולה שלי היא עכו בגליל המערבי, יפעת פה מקריית שמונה בצד המזרחי, אבל בין שני הקטבים האלה נמצא חבל ארץ מקסים שזקוק היום לדחיפה הגדולה ביותר. יש את כל האפשרויות לצמוח, אם נדע לפעול בתוכנית שהצגנו אחרי המהפך."

ח"כ יפעת שאשא-ביטון הוסיפה: ״הגיע הזמן לשים סוף לזלזול בתושבי הגליל, כל פעם מחדש מגיעים לכאן מבטיחים הבטחות ולא מקיימים. תקווה חדשה תקים אוניברסיטה בגליל, נקים תכנית ייחודית שעוסקת בתיירות בגליל ונדאג לענף החקלאות. תושבי הגליל, יש לכם תקווה חדשה!״

בהמשך, קיימו מפגש עם פעילים ותומכים ולאחר מכן, המשיכו לראש פינה, למפגש עם חזי שגב, מקים מצפה נמרוד, על שם בנו נמרוד שגב ז"ל, שנהרג במלחמת לבנון השנייה.

Back to top button