כלכלה

ישראל וקפריסין הגיעו להסכמה על פתרון למחלוקת במאגר אפרודיטה

שרי האנרגיה של ישראל וקפריסין סיכמו היום (שלישי) כי יאפשרו לחברות הפועלות בצד הקפריסאי ובצד הישראלי של מאגר הגז הטבעי אפרודיטה-ישי להגיע להסכמה ביניהן בתוך כשנה, ולא – המחלוקת תוכרע על ידי ממשלות קפריסין וישראל

לאחר למעלה מעשור של משא ומתן, הגיע שר האנרגיה יובל שטייניץ להסכמה עם מקבילתו הקפריסאית, נטאשה פילידס, בדבר פתרון המחלוקת על מאגר הגז הטבעי אפרודיטה-ישי שחוצה את השטח הימי של ישראל וקפריסין.

שרי האנרגיה של ישראל וקפריסין. צילום: ללא קרדיט

במסגרת הסיכום, שאליו הגיעו שני השרים בפגישתם בניקוסיה, תיכנסנה החברות הפועלות בצידו הקפריסאי של המאגר להידברות עם החברות הפועלות בצד הישראלי על מנת לסכם את האופן בו יפוצו החברות הישראליות בגין חלקן במאגר. במידה שהחברות לא תגענה להסכמה בתוך 180 יום, תועבר המחלוקת למומחה בינלאומי שינסה להכריע בסוגיה בתוך 180 ימים נוספים. ההסכמה בין החברות תובא בכל מקרה לאישור המדינות. ככל שבחלוף 360 יום לא תהיה הסכמה מצד החברות, לרבות באמצעות מומחה בין לאומי, הנושא יחזור לפתחן של המדינות. כמו כן, נקבע כי המדינות שומרות על זכותן במאגרי הגז בשטחן, בשים לב לנהוג על פי החוק הבינלאומי ולהסכם שנחתם בין המדינות בעבר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
שרי האנרגיה של ישראל וקפריסין. צילום: ללא קרדיט

שר האנרגיה, יובל שטייניץ, אמר: "בזכות יחסי האמון שנוצרו בין ממשלות ישראל וקפריסין הגענו להסכמה שתקרב אותנו אחרי יותר מעשר שנים לפתרון המחלוקת על מאגר הגז הטבעי אפרודיטה-ישי. אני ועמיתתי השרה נטאשה פילידס החלטנו להעניק לחברות האנרגיה משני הצדדים זמן קצוב לנסות ולהידבר ביניהן כדי להגיע להסכם הבנות שיביא לסיום המחלוקת. אם זה לא יקרה – הנושא יוכרע ככל הנראה על ידי ממשלות ישראל וקפריסין, שלהן אינטרס משותף להביא לפיתוחו של המאגר בהקדם האפשרי לרווחת אזרחי שתי המדינות".

Back to top button