חדשות הארץ

שב"ס: מפקד מחוז דרום החדש של שירות בתי הסוהר נכנס היום לתפקידו

טקס כניסה לתפקיד מפקד מחוז דרום של שירות בתי הסוהר במעמד השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה, נציבת בתי הסוהר רב גונדר קטי פרי וסגל מצומצם של מטה המחוז נערך היום (רביעי) בהתאם למגבלות. מפקד המחוז הנכנס, גונדר משה אוחיון, החליף בתפקיד את רב גונדר קטי פרי שמונתה לנציבת בתי הסוהר.

מדברי השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה: "כרוחב ממדיו של המחוז, כך סבך האתגרים, הסיכונים והבעיות בפניהם ניצבים הסוהרים ומפקדיהם בתפקידם: החל באסירים הביטחוניים, המחבלים הכלואים, חלקם עם דם ישראלי על הידיים, אשר רובם המכריע מצוי מאחורי סורגיהם של מתקני המחוז הדרומי, וביניהם בגדול מתקני הכליאה בארץ – כלא קציעות; וכלה באסירים ובעצורים הפליליים, על מנעד תקופות מאסריהם ומסוכנותם, ובהתאם – תכניות החינוך, השיקום והטיפול. גונדר אוחיון, משה, נכנסת לתפקיד וזכית לאזכורים לא מחמיאים בתקשורת. אני, לעומת זאת, לא יכול לשכוח את הפעם הראשונה שפגשתי אותך בבית סוהר שקמה בביקורי שם בתחילת התפקיד, ושמעתי שכשדיברת על האסירים הביטחוניים, לא כיבסת מילים אלא השתמשת במונח מחבלים. אהבתי זאת, זוהי האמת וכך צריך להתייחס לדברים. המאבק בטרור איננו מתקיים רק בעולם שמחוץ לחומות, אלא גם בזה שבתוכן. בארצנו רוויית הדמים והקרבן, אין אנו רשאים להותיר את קולם של בני המשפחות אשר השכול צרפם למשפחה אחת, כ"קול קורא במדבר". שמע את זעקתן ועשה בכוחך ובתבונתך. ולהבדיל, כלפי האסירים הפליליים, עשה כמיטב יכולתך לשקם, ללמד, לגמול ולתת סיכוי והזדמנות לחיים טובים יותר. לטובתם, ולטובת כולנו. ראה בכל אסיר מועד ששב לסורו ככישלון ובדוק האם ניתן היה לעשות אחרת."

צילום: דוברות שב"ס

אוחנה המשיך, "קטי, כפי שהובלת בתפקידך את המחוז הדרומי לעשייה ולהישגים חסרי תקדים, כך היה הוא עבורך, על אנשיו הטובים, פסע אחרון, ציון דרך, אל פסגת שירותך הציבורי. לאורך תפקידייך השונים בשירות בתי הסוהר, החל מצעדייך הראשונים בארגון – ידעת לשמש דוגמה ומופת של עשייה, הישגים, יושר וחריצות, עבור נשים וגברים כאחד. המשיכי להיות מנהיגה, מחנכת ומורת דרך, עבור אנשיו הטובים של שירות בתי הסוהר וחזקי את עוצמתו של הארגון, החיוני כל-כך לחוסנה של מדינת ישראל, ואת גאוות היחידה, שצריכה לפעם בחזהו של כל משרת בארגון. נשות ואנשי מחוז דרום היקרים, עתידו של המחוז עומד על אדניו האיתנים של עברו, צעדו בבטחה והביאו, בעשייתכם, שלום וביטחון לציבור הישראלי כולו".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מדברי נציבת בתי הסוהר, רב גונדר קטי פרי: "תפקיד מפקד המחוז מביא עמו בכל יום אתגרים חדשים, הן בפן המבצעי והן בפן ההון האנושי, הנמצא תחת אחריותו. עליו להתאים עצמו לשינוים, שלעיתים, ולראייה השנה האחרונה בה אנו מתמודדים עם נגיף הקורונה, באים לפתחנו ללא כל הכנה והיערכות לקראתם. לשמחתי, אני יודעת לומר כי במחוז הדרומי הון אנושי איכותי, היודע לעמוד ביעדים ומשימות ולבצע כל פעולה על הצד הטוב ביותר. מאגר אנשים איכותיים, תרבות עבודה מושרשת וחדוות עשייה, הם קרקע פורייה להובלת המחוז ואנשיו למחוזות מעניינים ומקצועיים. פוטנציאל רב באנשי יחידות המחוז עם משקל רב ויכולת השפעה ארגונית ומדינית. אין לי כל ספק, כי הצעידה אתכם תהפוך כל חזון למציאות."

צילום: דוברות שב"ס

פרי סיכמה: "מאחלת לך – משה אוחיון היקר, המפקד הנכנס, כי תפעל ללא לאות לשיפור וקידום המחוז הדרומי, תפעל בשותפות ותתמקד בעשייה משמעותית. מאמינה כי תגבש נבחרת מצטיינת ולא תסתפק בגבולות גזרה מוגדרים, אלא תפרוץ ותרחיב את תחומי האחריות והעשייה הנתונים בידך, בנחישות ובשיתוף פעולה עם האנשים המובילים את יחידות מחוז הדרום. האתגר העומד בפניך אמנם חדש, אך אינו זר לך מתפקידים קודמים. מחוז דרום מאופיין באחזקתם של מרבית האסירים הביטחוניים בארגון, המהווים מחצית מאוכלוסיית המחוז לצד אתגר אוכלוסיית הפליליים, מוטת השליטה הרחבה ותושבי הפזורה הבדואית המקיפים את המתחמים, וכמובן מילוי החזון החברתי שיקומי להפחתת המועדות בקרב האסירים.
אוחיון, התפקיד עומד למלא חלק נכבד מחייך והדרך הטובה ביותר להיות מסופק היא, האמונה שאתה עושה את מעשיך באופן מקצועי וראוי. אתה קצין מנוסה, אוהב את מה שאתה עושה וככזה, מצאתי אותך ראוי לביצוע התפקיד."

מדברי מפקד מחוז דרום, גונדר משה אוחיון: "בחרתי לדבר על הקורונה ומה שלימדה אותי: עכשיו כשאנחנו רואים את האור בקצה המנהרה, כשאנחנו פועלים לפתיחה מושכלת של בתי הסוהר, האם נחזור לעצמינו? לימים שלפני פרוץ המגפה? האם אנחנו באותו מקום כארגון? הסוהרים? האסירים? בראש ובראשונה הקורונה לימדה אותי על מידת הצניעות. הן ברמה האישית והן בפן המקצועי. המגפה מתעתעת, המציאות משתנה מול עינינו, עובדות שחשבנו שהן מוצקות איבדו מכוחן. בכל פעם אנחנו מגלים שהמציאות משתנה. השפה פחות קטגורית. אנחנו לא יודעים הכל. אנחנו חייבים לאמץ גישה ביקורתית. אנחנו צריכים לתת לדעות נוספות ואחרות להיכנס אלינו. למדתי על ערכי המשפחה והאיזון בינה לבין העבודה. גילינו את הילדים, האשה, המשפחה, עד כמה הם מרכזיים בחיינו.
למדנו עד כמה אנחנו ברי מזל שיש לנו עבודה, שעלינו לשמור על מקום העבודה שלנו, להיות מקצועיים יותר, להיות טובים יותר, ערכיים יותר במה שאנחנו עושים ואומרים. למדתי שאנחנו, כמו האסירים, משפיעים זה על זה. אנחנו חיים בסימביוזה, הנגיף לא מזהה גדרות וחומות, מי סוהר ומי אסיר. אנחנו כארגון, כסוהרים, יכולים להשפיע על עתידו של האסיר. להשפיע על פני החברה ובמעשינו להפוך את האסירים לאזרחים פרודוקטיביים. לכן עלינו להשקיע בפעילות תקונית. למדתי שהמחוז הוא לא אי, הוא חלק ממבנה גדול יותר, מארגון שלם. שנכון להסתכל בראיה רחבה, לא רק על טובתנו האישית והאינטרס הצר של המחוז, אלא מה נכון לארגון. להבין את צרכי האחר, המחוז האחר, בית הסוהר האחר, ולהיות נכון לסייע לו."

צילום: דוברות שב"ס

אוחיון סיכם ואמר כי הם "גילו טכנולוגיות חדשות, שינינו שיטות עבודה שישרתו אותנו גם ביום שאחרי. הקורונה היא מגיפה אבל גם שיעור לחיים. מקווה שיחד נצא לדרך חדשה, מאתגרת ובצידה סיפוק. אדוני השר, אנו קשובים לדבריך, החזון שלך להפוך את הארגון מארגון מעניש לארגון מאניש נופל על אוזניים כרויות. אנחנו במחוז דרום חדורי שליחות וזה המקום לדייק כי הכוונה לשיקומם של האסירים הפליליים. באשר לאסירים הביטחוניים, עמדתי מוכרת: המדיניות הנחושה והיד הקשה המכוונת לצמצום תנאי מחייתם תמשיך בדבקות. אנחנו מוכנים לכל תרחיש".

צילום: דוברות שב"ס
צילום: דוברות שב"ס

Back to top button