משפטי/פלילי

אישום: תושב הפזורה הבדואית הבריח מעל ל- 100 ק"ג קנאביס ממצרים לישראל

פרקליטות מחוז דרום הגישה היום (חמישי) לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד סעיד זנון בן 26 מהפזורה הבדואית בנגב, אשר יבא יחד עם אחרים סמים מסוכנים במשקל של למעלה מ- 100 ק"ג דרך גבול מצרים ובניסיון להימלט מהמעצר, האיץ עם רכבו לעבר כוח צה"ל ורק לאחר שמפקד הכוח, שחש סכנה לחייו, ירה לכיוון גלגלי הרכב, הסיט הנאשם את ההגה ופגע בג'יפ צבאי.

בבקשת המעצר ציינה הפרקליטות, כי עזות המצח של הנאשם להאיץ לכיוון הכוח הצבאי ולבסוף לפגוע בג'יפ הצבאי, מלמדת על מסוכנותו הרבה ולולא ירה החייל אל רכבו של הנאשם, האירוע היה עלול להסתיים בצורה קטלנית.

על פי עובדות כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד רננה לוי, הנאשם קשר קשר עם אחרים, במצרים ובישראל, לייבא סמים מסוכנים. ב- 25 בפברואר בשעות הבוקר, נסעו הנאשם ואחרים על ציר פילדלפי וחתכו מנעול ושרשראות על המחסום על מנת שיוכלו לנסוע על ציר הגבול, ביודעם כי מדובר במקום מוגבל המוחזק על ידי צה"ל. לאחר מכן הגיע אחר מהצד המצרי של הגבול לגדר הגבול וזרק מעל הגדר לשטח ישראל סם מסוכן מסוג קנבוס במשקל 110.82 ק"ג בשמונה שקים. הנאשם והאחרים אספו את הסמים לתוך הרכב.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הנאשם שנהג ברכב, כאשר רשיונו נפסל בהחלטת בית המשפט המחוזי, ולידו ישב אחד השותפים, הבחין בכוח צבאי ובתגובה, האיץ את מהירות הרכב לעבר הג'יפ הצבאי בכוונה לפגוע בו ובחיילים שבתוכו ועל מנת למנוע עיכובו כדין. מפקד הכוח שחש סכנה לחייו, ירה לכיוון גלגלי הרכב וברגע האחרון, הסיט הנאשם את ההגה ופגע בקדמת הג'יפ הצבאי.

בכתב האישום צוין, כי הנאשם, במעשיו, "ייבא והחזיק סם מסוכן שלא כדין מסוג קנבוס במשקל 110.82 ק"ג לישראל , האיץ לעבר הג'יפ הצבאי בכוונה לפגוע בחיילים ובג'יפ כדי למנוע מעצרו כדין, גרם בזדון נזק לרכוש שהוא בשימוש כוח מזויין בכך שחתך את המנעול והזיק לג'יפ, נכנס למקום צבאי וכן נהג ברכב כשהוא פסול לנהיגה וללא פוליסת ביטוח תקפה. במעשיו אלו סיכן הנאשם את בטחון המדינה".

כתב האישום מייחס לנאשם ביצוע עבירות של חבלה בכוונה מחמירה, יבוא סם מסוכן, כניסה למקום צבאי, פגיעה ברכוש ועבירות נוספות. הנאשם ביצע את העבירות המיוחסות לו בעודו אסיר משוחרר על תנאי. הנאשם השתחרר ממאסר שנגזר עליו למשך 31 חודשים בגין עבירות דומות בהחלטת ועדת השחרורים בדצמבר 2020. התיק נחקר ע"י יחידת מגן של מרחב נגב במשטרת ישראל.

הפרקליטות מבקשת לעצור את הנאשם עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.

ארכיון. צילום: דוברות המשטרה

Back to top button