חדשות חוץ

פאראמדיקים של מד"א הצטרפו למשלחת הישראלית של צה"ל לגינאה המשוונית

בסדרת הפיצוצים שאירעו במחסן הנשק בבסיס הצבאי בעיר באטה השבוע נהרגו עשרות ונפצעו מאות. בהחלטת הדרג המדיני במדינת ישראל הוחלט על יציאת משלחת של צבא ההגנה לישראל יחד עם משרדי הבריאות והחוץ ואליה הצטרפו פראמדיקים של מגן דוד אדום בעלי הכשרה מקצועית וניסיון בטיפול באירוע אסון. ארגון מד"א, המכהן כצלב האדום הישראלי, הנו חבר במשלחות בינלאומית באופן קבוע והצטרף גם הפעם למשלחת סיוע למדינה שחוותה אסון. בהשגרה, מתמודדים צוותי מד"א מול מצבי חירום ואסונות, הן במקרי אמת והן בתרגילי שטח והנם ערוכים לכך באופן המקצועי ביותר.
 
המשלחת המיוחדת שיצאה לרפובליקה הנמצאת באפריקה כוללת רופאי טיפול נמרץ, רופאי ילדים ומומחים ממגוון תחומי רפואה, אחיות מבתי חולים שונים בארץ ושני פראמדיקים של מד"א שיסייעו בטיפול הרפואי ובסיוע הלוגיסטי והניהולי מצד הצלב האדום. אורכה של המשלחת יהיה בין שבעה ל-10 ימים. מפקד המשלחת, אשר תכלול כ-60 אנשי צוות, הנו סגן קצין הרפואה הראשי, אלוף-משנה ד״ר נעם פינק. המשלחת תפעל על פי הנחיות משרד הבריאות למניעת התפשטות נגיף קורונה, תוך שמירה על בריאות צוותי הרפואה.
 
שמי ולדמן (26) מתל אביב, אשר סיפר על התחושות לקראת הנסיעה: "במהלך השנים עברתי הכשרות ייעודיות של הצלב האדום ואנחנו ערוכים עם כל הציוד והידע להעניק סיוע. נערכנו והתכוננו למקרים הללו ונעשה הכל על מנת לסייע ולהציל חיים".
 
אדי ורשילובסקי (39) מחדרה, אשר הצטרף גם הוא כפארמדיק למשלחת, הוסיף: "אני גאה להיות חבר במשלחת כנציג מגן דוד אדום ומדינת ישראל. בעבר הייתי במשלחות סיוע באוקראינה ובנפאל ויש לי ניסיון רב בסיוע הומניטארי. כחלק מההכשרה שלנו במד"א, אנחנו ערוכים, מוכנים ומתורגלים לטיפול באסונות ובהתמודדות עם מצבי קיצון וחירום – גם מבחינה רפואית וגם מבחינת הסיוע ההומניטרי".
 
אלי בין, מנכ"ל מד"א אמר: "אנו גאים שביכולתנו לסייע ולתרום למדינות אחרות ולהציל חיים גם מעבר לגבולות ישראל. כולי תקווה כי המשלחת תצליח לטפל ולעזור ככל הניתן לתושבי גינאה המשוונית, לאחר האסון הכבד שעברו. אני מאחל בהצלחה לחברי המשלחת ובטוח שהם יעשו כל שניתן על מנת להציל חיים".

Back to top button