פוליטי / מדיני

השר גנץ: לא פוסל תמיכה בבנט אם יהיה בעל הסיכוי להרכיב ממשלה

ח"כ בני גנץ התייחס היום (ראשון) בכנס "בשבע" לשאלה האם ימליץ על לפיד או בנט לראשות הממשלה, ענה: "אנחנו נגמור את הבחירות ונראה למי יש את היכולת והסיכוי להקים ממשלה. כל מי שיהיה לא נתניהו ויציג קווי יסוד שאיתם אפשר לקדם את החברה הישראלית ולשקם את החברה נלך איתו. השאלה האמיתית היא מה הציבור חושב שמגיע לו באמת. אנחנו בכחול-לבן נמשיך להציע דרך ממלכתית וישרה ונדע לכבד גם דברים אחרים. מעריך שנתניהו יעשה את הכל כדי שלא נהיה במשרד התקשורת והמשפטים, לעצור את המשפט שלו ולקדם חוק צרפתי. אני אעשה כל שביכולתי שלא לאפשר זאת. יש בי כעס גדול גם ברמה האישית על ראש הממשלה. הוא הפר איתי חוזה שהיה אמור לשרת את שנינו ובעיקר את החברה הישראלית שהייתה צריכה שלוש שנים של שקט של ממשלת אחדות."

עוד אמר השר גנץ: "נתניהו רצה לפרק את הממשלה על מנת לקדם את ביטול משפטו. הוא משלם על זה מחיר של פירוק ממשלה ובחירות. מבחינתו זה נוח. הוא מוכן להיות ראש ממשלה של ממשלת מעבר מפה ועד הודעה חדשה. אני לא באתי לסיבוב קצר. עברתי תאונה פוליטית כי הלכתי עם נתניהו. אני אתאושש ואחזור ואצמח. התסריט שאהיה ראש ממשלה הוא אפשרי. בראייה ארוכת טווח כלול לבן מפלגת מרכז ובסוף רוב הישראלים מסכימים על רוב הדברים ורבים על חלק מהדברים. אני אשרת את הצד של רוב."

ביחס לניסיון להקמת ממשלה עם הרשימה המשותפת אמר: "בדקנו אפשרות לשבת עם הרשימה המשותפת, אבל לא יכולנו להקים ממשלה ללא המשותפת. היינו רק 58 מנדטים. הגיעה הקורונה וראינו את ההשלכות. כשהלכנו לבחירות הקורונה עוד לא עמדה על הפרק."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ביחס להשמצות האישיות אמר גנץ: "הערכתי שיהיו דברים מהסוג הזה. נכנסתי לזה בשביל לשרת את החברה הישראלית. שירתי 38 שנים במדים וכרגע ללא מדים ואני תמיד עסקתי בארגונים חברתיים והמערכת הפוליטית היא המערכה הגדולה ביותר להשפיע על החברה הישראלית".

ארכיון. צילום: אלעד מלכה

Back to top button