פוליטי / מדיני

השר גלנט: אביא לממשלה חקיקה כדי למנוע אירועים מסוג פרשת משי זהב

שר החינוך יואב גלנט התייחס היום (שני) בכנס "בשבע" לפרשת יהודה משי זהב: "לאחר הבחירות בכוונתי להביא את נושא פרס ישראל להחלטת ממשלה ולחקיקה בתוכה צריכים להיות שני דברים. הראשון, לא יכול להיות שאדם שאינו עומד בקריטריונים של בחירה לכנסת כמו אדם עם עניין פלילי או כאלה שקשורים בפגיעה במדינת ישראל, יהיה בכלל בתוך קבוצה כזו. הדבר השני הוא שכל התהליך הזה, עוד משנת 1953 נעשה בצורה דיסקרטית. מודיעים רק מי נבחר לפרס ולאחר מעשה מפרסמים מי הייתה הוועדה. כדי למנוע אירועים כמו משי זהב, יש לאפשר פרסום 45 יום לפני של רשימת המועמדים כדי לתת לציבור ולתקשורת להתייחס".

השר גלנט פירט: "שר החינוך ממנה ועדות מקצועיות לפרס ישראל והן אלה שבוחרות מתוך המועמדים. הסמכות של השר מועטת בהקשר הזה לשנות משהו. אני חושב שכאשר יהודה משי זהב זכה והדברים עוד לא היו ידועים, כל אדם במדינת ישראל חשב שזו ברכה גדולה. מדובר באדם שהדליק משואה ודיבר לכל הרבדים בעם וגם אני אישית שמחתי על העניין הזה. מהרגע שנתגלו חשדות והסיר את מועמדתו, הדברים ברורים. יש לנו פרשה דומה בהיבט שונה, עם פרופ' שתמך בארגון ה-BDS ופנה עם אחרים לממשלת גרמניה וביקש להכיר ב-BDS כארגון לגיטימי. המשמעות היא שבידו האחת תומך במי שקורא לפעול נגד מדינת ישראל ובידו השנייה מבקש את פרס ישראל. אמרתי שזה לא יעלה על הדעת והוא התנצל והודיע שלא תמך מעולם בBDS ולא יתמוך בו."

ביחס להתנהלות מערכת החינוך במשבר הקורונה אמר: "עשינו פעולות מאוד משמעותיות מבעוד מועד. זו הסיבה שמערכת החינוך בניגוד לנאמר נמצאת בלימודים. יש לנו פיגור בדברים מסוימים מהעולם אבל רכשנו 150 אלף מחשבים וחילקנו אותם תוך 3 חודשים. את זה לא עשו 20 שנה בישראל ואפילו לא חצי מזה. תקשבנו 4,600 בתי ספר בישראל וגייסנו מורים ותומכי חינוך. יחד עם זה, בסוף כשאתה במגבלות תקציב ושינויים גדולים אז הייתה פגיעה מסוימת בעיקר בחטיבות הביניים והתיכונים אני חושב שהגיע הזמן לתקן את הנקודה הזו. אני קורא למשרד הבריאות להודיע שאחרי פסח בחטיבות הביניים מכיתה ז' וצפונה כולם ישובו ללימודים במתכונת מלאה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד אמר השר גלנט: "לא יכול להיות מצב בישראל שהקניונים פתוחים, הולכים למשחקי כדורגל וכולם בשווקים והיחידים שלא עושים את המוטל עליהם הם התלמידים שהם החשובים ביותר. אני חושב שקולי נשמע היטב ואני חושב שמערכת הבריאות כמו תמיד מפגרת בתהליך קבלת ההחלטות. הם אמרו שנהיה היום בקטסטרופה נוראית ואנחנו בעצם ביציאה מהמשבר. הגיע הזמן שיראו את התלמידים מקרוב וישלחו אותם ללמוד. לא סביר שתלמיד הולך לקניון במקום ללמוד ולא נסכים שיפגעו במערכת החינוך."

על תכנית הלמידה בחודש יולי ציין: "באנו עם תכנית של ראש הממשלה ושלי יחד עם האוצר, בהסכמה עם ארגון והסתדרות המורים. אמרנו שכל מורה וכל תלמיד שירצו ללמוד או ללמד נאפשר את זה. נפעיל בחודש יולי בתי ספר כאשר המורים יקבלו שכר נוסף, מגני הילדים ועד כיתה י"א. התהליך לא פשוט כי מצד אחד צריך לגייס את המורים אך מניחים שהתלמידים יתייצבו באחוזים גבוהים. מקווה עד סוף חודש אפריל לגבש את התהליך ולצאת בקול קורא למורים ותומכי חינוך נוספים."

ביחס לתפקידו לאחר הבחירות אמר: "מקווה להישאר בתפקידי כשר החינוך אני רואה בו שליחות, ערך ויכולת השפעה. התחלתי התהליכים משמעותיים אבל כתוצאה מהקורונה חלק ניכר ממה שעשינו מוקד בתחום התפעול. יש לנו רעיונות גדולים. הדבר הראשון שהייתי רוצה זה להעביר יותר סמכויות למנהלים בשטח. יש 5,200 מנהלים במערכת שהם היהלומים שבכתר של החינוך ושהוא מרכז עולמם. צריך לתת להם יותר משאבים וסמכויות. "

צילום: עודד קרני, לע״מ

Back to top button