חדשות הארץ

עובדי "לחמנו" הפגינו בקריית שמונה: "הממשלה צריכה להתעשת"

מחריפים את המאבק על עתידם התעסוקתי: 120 עובדי "לחמנו", המאפייה המרחבית קריית שמונה, הפגינו היום (ג') מול משרדי העירייה בקריאה לראש העיר אביחי שטרן להירתם למאמצים למנוע את סגירתה המיידית של המאפייה הוותיקה שפועלת כבר כ-70 שנה.

בגלל שינוי המכרז של אספקת לחם לצה"ל, עלולה המאפייה לאבד את התקשרותה עם הצבא ובכך להפסיד את מירב הכנסותיה. בעלי המאפייה הבהיר כי ללא המשך הפעילות מול צה"ל, שנמשכת כבר 42 שנה, ייאלץ לסגור את המקום ולפטר את העובדים עוד לפני פסח.

במסגרת המחאה נסעו משאיות חלוקת הלחם של המאפייה בשיירה איטית ברחובות קריית שמונה, ובהמשך התקיימה הפגנה של עובדי "לחמנו", מלווים בעשרות תושבים תומכים, מול בניין העירייה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במהלך ההפגנה עוכב יו"ר ועד העובדים איציק דהן על ידי המשטרה, אולם הוא שוחרר כעבור זמן קצר.

העובדים, מלווים בנציגי ההסתדרות במרחב גליל עליון, קראו כאמור לראש העיר אביחי שטרן לסייע להם במאבק מול משרדי הממשלה בדרישה לבטל את המכרז של מינהל הרכש במשרד הביטחון או לעצור את יישום המכרז עד שתקום ממשלה חדשה. "השנה, במקום שי לחג החירות, נקבל מכתבי פיטורים", אמרו העובדים.

יו"ר מרחב גליל עליון בהסתדרות יונה פרטוק: "חבל שערב חג הפסח, בשעה שכל המשק חוזר לחיים אחרי הקורונה, דווקא אצלנו סוגרים מקום עבודה שמעסיק עשרות רבות של עובדים ועובדות מסורים. אסור שזה יקרה, ולו בגלל הייחודיות של מקום העבודה הזה בפריפריה, ובגלל העובדים האיכותיים שנותנים את כל מרצם לקיום המקום". לדבריו, "מישהו חייב להתעשת למעלה בממשלה ולהחליט שהמאפייה חייבת להתקיים בקריית שמונה, ולו למען העובדים ומשפחותיהם".

Back to top button