חדשות הארץ

משרד הבריאות הגדיל את כמות המלווים בבתי החולים ל-3

משרד הבריאות עדכן לפני זמן קצר (שלישי) את ההנחיות בבתי החולים וקופות החולים. ההנחיות העדכניות של בתי חולים: 1 .בטלה ההנחיה של הגבלת מבקר אחד לחולה. יחד עם זאת, אין לאשר יותר מ-3 מבקרים למטופל. בנוסף, יש להקפיד על הנחיות המיגון, על אי כניסת מבודדים, מבקרים עם סימפטומים או מבקרים עם מחלת חום.

2 .הפעלת מיטות אשפוז לחולי 19-COVID תהיה בהתאמה לתפוסות היורדות. יחד עם זאת, על בית החולים להיות ערוך לפתיחת מיטות מחודשת במידה ותידרש (בהתאם לתחלואה) וזאת בהתאם ליעדי המיטות שנקבעו לבית החולים ובהתאם להנחיות קודמות בנושא.

3 .יש להמשיך בהפעלת מלר"ד ביולוגי בהתאם להנחיות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

4 .יש להמשיך עם הכשרות ורענונים לכח אדם רפואי בכל הנוגע לטיפול בחולי 19-COVID תוך שימת דגש על הכשרות צוותים אורגניים של רופאים ואחיות, כולל עבור ילדים והכשרת בעלי תפקידים תומכים דוגמת טכנאי הנשמה, אקמו וכד'.

5 .מומלץ להציע ולאפשר חופשות לאנשי הצוות השונים שעקב העומסים עד כה והעבודה במחלקות הקורונה לא הצליחו לממש את זכותם זו.

ב. קופות חולים: 1 .יש לשאוף להפריד במרפאה בין קבוצות סיכון (קשישים וחולים) לשאר המטופלים, ולקבוע שעות קבלה נפרדות / או אזורי קבלה נפרדים בעבור
אוכלוסיות אלו.

2 .מומלץ להמשיך בפעילות של רפואה מרחוק בתחומים רלוונטיים.

3 .יש להמשיך לתזכר את אנשי הצוות והמבקרים בהקפדה הנדרשת של מסיכות, היגיינת ידיים ושמירת מרחק.

4 .יש לשמור על מגבלת התו הסגול במרפאה.

5 .יש לאפשר נוכחות מלווה במהלך ביצוע הבדיקה הרפואית בכל מקרה בו המטופל מעונין בכך. במקרה בו המטופל הינו קטין יש לאפשר את נוכחות שני הוריו בבדיקתו ובלבד שלפחות אחד מהם מחוסן או מחלים.

6 .יש להמשיך עם הכשרות ורענונים לכח אדם רפואי בכל הנוגע לטיפול בחולי 19-COVID כולל עבור ילדים.

7 .מומלץ להציע ולאפשר חופשות לאנשי הצוות השונים שעקב העומסים עד כה לא הצליחו לממש את זכותם זו.

בנוסף, בנוגע להפעלת חדרי אוכל, חדרי צוות וכנסים: בשלב זה יש לפעול בהתאם לתקנות העדכניות. אולם, יש להערך להפעלת חדרי אוכל בהתאם לכללי התו הסגול בשטח הפתוח של חדר האוכל, ובהתאם לתו הירוק בחלל הסגור של חדר האוכל, הכל בכפוף לסמכות ועדת הכלכלה של הכנסת לאשר או לבטל את התיקון המאפשר הפעלה כאמור, בתקנות סמכויות מיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה החדש (הוראת שעה) הגבלת פעילות במקומות עבודה, שצפוי להיכנס לתוקף ביום חמישי ה 21.3.18 – יש להתעדכן בנושא.

Back to top button