בריאות

המרכז הרפואי לגליל: נהג האמבולנס של ביה"ח סייע ליילד את התינוקת

בצל המאבק בקורונה, יש גם סיפורים מרגשים ואופטימיים שאינם קשורים בנגיף: נהג אמבולנס של המרכז הרפואי לגליל סייע ליילד את בתם של שכניו המתגוררים בעכו.

הכל החל כאשר נהג האמבולנס, חאלד שחאדה, המתגורר בבניין רב קומות בעכו, קיבל טלפון מאחד השכנים, שסיפר לו כי לאשתו, הנמצאת בהיריון מתקדם, ירדו המים, וכי הם חוששים שלא יספיקו להגיע בזמן לחדר הלידה שבבית החולים בנהריה. למרבה המזל, הנהג בדיוק היה בקרבת מקום, מכיוון שהתבקש על ידי המרכז הרפואי להגיע לביה"ח לבריאות הנפש מזור בעכו, במסגרת עבודתו.

"השכן נשמע בלחץ נוראי והבנתי שבעוד דקות ספורות הלידה אמורה להתחיל. בנוסף, היה לו בלאק- אאוט והוא לא זכר מה מספר הטלפון של מד"א", סיפר חאלד. "בלי לחשוב פעמיים הפעלתי את הסירנה וטסתי לשם, ובמקביל הזעקתי את מד"א כדי שיגיעו במהירות".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עם הגעתו לבניין בעכו עלה הנהג לדירת השכנים, כשהוא מצויד בערכת לידה הנמצאת באמבולנס באופן קבוע. "פרק זמן קצר לאחר מכן הגיע צוות מד"א, ויחד התחלנו ליילד את התינוקת. תוך 20-15 דקות היא הייתה בחוץ. זה היה רגע מרגש מאוד", מספר חאלד, שזו הפעם השנייה ב-22 שנותיו כנהג אמבולנס שהוא מסייע ביילוד תינוק בבית פרטי.

מבית החולים נמסר כי התינוקת נולדה במשקל 2.770 ק"ג, וכי היולדת, אישה בת 29 – שזהו ילדה השני – הועברה לאשפוז במחלקת היולדות. ליולדת ולבתה שלום.

נהג האמבולנס חאלד שחאדה והתינוקת צילום: באדיבות המרכז הרפואי לגליל

Back to top button