צרכנות

הגשת תלונה במשטרה אונליין

במהלך השבועות האחרונים שודרגה המערכת הממוחשבת המאפשרת הגשת תלונה במשטרה אונליין וזאת בהתאם לצרכים והתנאים שהשתנו במהלך משבר הקורונה. פרויקט תלונה מקוונת כולל שדרוג והנגשה של השירותים המשטרתיים שניתן לבצע אונליין בהם: הגשת תלונה, דיווח על תאונת דרכים ללא צורך להגיע לתחנת המשטרה ועוד.

שדרוג המערכת המשטרתית המקוונת יאפשר לקבל שירותים נוספים אונליין בצורה נוחה גם בעתיד ולאחר סיום משבר הקורונה וזאת במטרה להנגיש את המשטרה לאזרחים עד הבית. לאחר השדרוג, ניתן להגיש תלונה במשטרה גם בשפות נוספות משהיה ניתן לעשות בעבר כולל בשפה הערבית והכל מבלי לצאת מהבית. אך האם ההליך אפקטיבי לאזרח? או שמדובר בעוד שלב בסחבת הבירוקרטית בישראל?

הליך הגשת תלונה אונליין

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הגשת תלונה במשטרה אונליין אפשרית במגוון נושאים וכמו כן ניתן להגיש בקשות נוספות אונליין דוגמת בקשה לקבלת תעודת רישום ומידע פלילי, אישורי מעסיק לגבי היעדר ביצוע עבירות מין, העברת דיווחים בנושאי תעבורה שונים בהם: דיווח על תאונה, הגשת ערעור על דו"חות תנועה, הגשת בקשה לביטול רישום משטרתי ועוד.

הליך הגשת תלונה במשטרה אונליין הינו פשוט, מהיר, נוח וידידותי למדי. על מנת למנוע הגשה של תלונה בזהות בדויה, הפונה נדרש להירשם לאתר הממשלתי המאובטח בו ניתן להגיש את התלונה המקוונת. הליך הגשת התלונה מאפשר למתלונן לצרף תמונות וקבצים ועם סיום מילוי התלונה המקוונת, היא מועברת ליחידה המשטרתית הרלוונטית וזאת בהתאם למקום בו התבצעה העבירה. חשוב להבין ולדעת, כי ניצול של המערכת המקוונת במטרה להגיש תלונה כוזבת וזאת מתוך מחשבה כי השימוש ברשת מאפשר להסתיר את הזהות של הפונה, ייחשב כעבירה פלילית חמורה שבגינה יינקטו צעדי אכיפה וענישה כנגד המתלונן.

חסרונות ויתרונות השימוש במערכת המקוונת להגשת תלונה במשטרה

בכל מקרה בו אתם מעוניינים להגיש תלונה משום שנפגעתם מביצוע עבירה פלילית כלשהי, ניתן להגיש תלונה למשטרת ישראל ולדרוש פתיחה בחקירה. האם מומלץ לעשות שימוש במערכת הממוחשבת של משטרת ישראל ולהגיש את התלונה אונליין?

מצד אחד, מדובר בפעולה קצרה, קלה ופשוטה החוסכת מכם את הצורך להגיע פיזית לתחנת המשטרה. הגשת תלונה במערכת המקוונת מיועדת לכל מי שאינו מסוגל או מעוניין לצאת מביתו על מנת להגיש את התלונה בתחנת המשטרה וכאשר מדובר בימי הקורונה, הרי שמדובר בשירות בעל תרומה רבה המקל על חיינו ואף שומר על בריאותינו.

מצד שני, הליך ההרשמה למרכז הזיהוי הממשלתי לא נגיש כל כך לאנשים טכנופוביים או מבוגרים ויכול להתמשך זמן רב שבוודאי לא מתאים להגשת תלונה במקרים דחופים. כמו כן, רוב התלונות שמוגשות אונליין יועברו לעיון קצין חקירות שיחליט אם לסגור את התיק או לפתוח בחקירה. אם יוחלט לפתוח בחקירה, בכל מקרה המתלונן יזומן לתחנה להגשת עדות. לכן נדמה שהגשת התלונה אונליין נועד בעיקר לסנן מתלוננים בעיתיים או תלונות שלמשטרה אין כוונה לחקור ובכל מקרה נדרשת התייצבות המתלונן בתחנה – במוקדם או במאוחר.

מה קורה אחרי הגשת תלונה אונליין?

לאחר הגשת התלונה המקוונת תקבלו עדכונים באמצעות מסרונים וכן הודעות לדואר האלקטרוני לגבי סטטוס הטיפול בתלונה שלכם. בהתאם לצורכי החקירה, חוקרי המשטרה ייצרו עמכם קשר וזאת על מנת להמשיך ולחקור בצורה מעמיקה ויסודית את התלונה. כפי שציינו קודם לכן, אם התלונה שלכם מצדיקה פתיחה בחקירה – אתם תזומנו להתייצב בתחנת המשטרה פיזית למסירת תלונה מפורטת בפני שוטר.

לסיכום, במהלך תקופת משבר הקורונה ועל מנת להקל על הציבור ולהנגיש את השירותים המשטרתיים לאזרח, שודרג שירות הגשת תלונה במשטרה אונליין וזאת לצד שירותים מקוונים נוספים שניתן לבצע במערכת המשטרתית הממוחשבת. יחד עם זאת התהליך לא חף מפגמים ומצריך במקרים רבות מעורבות של עורך דין פלילי שידחוק במשטרה לבצע את עבודתה, דוגמה לכך ראינו באתר משרד עו"ד פלילי בתל אביב אלעד שאול הסוקר את תחנות המשטרה הרלוונטיות במחוז ת"א בהן ניתן להגיש תלונה ומלווה מתלוננים לתחנה לליווי תלונה.

האפשרות להגשת תלונה אונליין חוסך מכם את הצורך לגשת לתחנת המשטרה הקרובה, מה שחוסך לכם זמן, השקעת מאמצים ואף שומר על הבריאות שלכם. הליך הגשת התלונה באופן מקוון הינו פשוט, קל ומהיר וללא ספק מדובר בשדרוג ושיפור בכל הנוגע להנגשת השירותים המשטרתיים לאזרח. מצד שני, נדמה שאם ברצונכם לוודא שהתלונה שלכם מקבל את מלוא תשומת הלב ומתייחסים אליה ברצינות, כדאי לשקול פניה לעו"ד לסיוע וליווי בהליך התלונה, שאם לא כן, התלונה יכולה למצוא את עצמה "על ערמת התלונות" מחכה לטיפול.

Back to top button