חדשות הארץ

בכותל המערבי נערכים לקליטת אלפי המתפללים במהלך חג הפסח

ברחבת הכותל המערבי נערכים לבואם של רבבות מתפללים בברכת הכהנים ובמהלך ימי חג הפסח תוך הקפדה על בריאות הציבור ושמירת הנחיות משרד הבריאות. בהתאם למתווה שגיבש משרד הבריאות ובתיאום עם משטרת ישראל, ההגעה לכותל המערבי בחג הפסח תשפ"א תתאפשר לכלל הציבור מרחבי הארץ ללא מגבלה ובהתאם ליכולת התפוסה של רחבת הכותל.
 
כדי לעמוד בצפי להגעת ציבור גדול מכל רחבי הארץ למעמד המיוחד של ברכת הכהנים המסורתית, הוחלט כי בשנה זו תפוצל ברכת הכוהנים לשני מעמדים שונים. מעמדים אלו יתקיימו יום אחר יום במטרה למנוע צפיפות.
המעמדים יתקיימו בימים שני- יום א של חול המועד- ט"ז ניסן; שלישי- יום ב של חול המועד- י"ז ניסן. מקהלה תלווה ותנעים את התפילה בכל אחד מן המעמדים.

תפילת שחרית בשעה 8:45, ברכת כהנים ראשונה של שחרית בשעה  9:15, תפילת מוסף בשעה 10:00 וברכת כהנים שנייה של מוסף בשעה 10:15. הציבור שמתעתד להגיע למעמד ברכת הכהנים הראשון ביום שני, מתבקש שלא להגיע אף למעמד ביום שלישי – על מנת שנוכל לאפשר לכל מי המעוניינים להשתתף באירוע.

הקרן למורשת הכותל מודה למשרד הבריאות ולמשטרת ישראל על שיתוף הפעולה ומבקשת מהציבור להישמע להוראות משרד הבריאות, להנחיות משטרת ישראל והסדרנים שיווסתו את בוא הקהל במהלך כל ימות החג לטובת שמירה על בריאות כלל באי הכותל המערבי.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מעמדי ברכת כהנים ישודרו באתר הכותל www.thekotel.org וכן באמצעי התקשורת לטובת אלו שאין ביכולתם להגיע לרחבת הכותל.

שידור חי ברכת כהנים ראשונה בקישור הבא

שידור חי ברכת כהנים שניה בקישור הבא
 
אתרי מנהרות הכותל המערבי פתוחים בהתאם להנחיות ולמגבלות התו הסגול. לפרטים ולהזמנות *5958.

צילום: הקרן למורשת הכותל המערבי

Back to top button