כלכלה

הסכם קיבוצי מיוחד נחתם בחברת מנורה מבטחים פנסיה וגמל

הסתדרות המעו"ף, חברת מנורה מבטחים פנסיה וגמל וועד עובדי החברה חתמו על הסכם קיבוצי מיוחד. במסגרת ההסכם, שיחול מעתה על כ- 1,000 עובדים בחברה (לעומת 470 עד כה), קוצר יום העבודה של העובדים החודשיים בחצי שעה, והוא יעמוד כעת על 8 שעות וחצי – כולל חצי שעה הפסקה.

עוד נקבע כי יוענק בונוס שנתי לעובדים הזכאים בכל אחת משנות ההסכם. עובדים שעתיים עם ותק של לפחות שנה וחצי במועד חתימת ההסכם יקבלו בתחילת מאי מענק חד-פעמי של 500 שקל. עובדים שהשלימו עשר שנות עבודה יקבלו בכל אחת משנות ההסכם מענק חד-פעמי בסכום זהה.

במסגרת ההסכם, שתוקפו עד סוף 2023, ייהנו העובדים מתוספת שכר בכל שנה עד 2022, כשכבר בחודש הבא תינתן תוספת שכר של 4% עבור השנים 2020 ו-2021, שתשולם רטרואקטיבית מינואר האחרון, כולל השלמת הפרשות סוציאליות. סך העלאות השכר עד סוף 2022 יכול להגיע לשיעור של 6.5%, בהתאם לעמידה ביעדי החברה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כל עובד יהיה זכאי לשני ימי בחירה בשנה, שבהם יוכל להיעדר בתשלום ולמכסה מיטיבה של ימי חופשה באירועים מיוחדים כמו נישואים ולידות. כן יהיו זכאים העובדים בחברה לדמי מחלה מלאים מיום ההיעדרות הראשון.

עובד קיים עם ותק של 16 חודשים לפחות יהיה זכאי לקרן השתלמות, כששיעורי ההפקדות של החברה יגיעו עד 7.5%. עוד ייהנו העובדים מסבסוד ארוחות צהריים. הורים לילדים בגילאי 4-10 יהיו זכאים להחזר השתתפות בקייטנות בסך של 350 שקל לילד.

סוכם גם כי בכל שנה יוקצה סכום של 1,500 שקל כפול מספר העובדים בתחילת שנת התקציב עבור תקציב רווחה, והוא ישמש לבניית תוכנית רווחה שנתית בשיתוף עם הוועד.

בגיבוש ההסכם היו מעורבים יו"ר הסתדרות המעו"ף עו"ד גיל בר-טל, ראש חטיבת חברות הביטוח בהסתדרות המעו"ף מירי גרגיר ועו"ד הילה גבר מהאגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות. מטעם מנורה מבטחים היו מעורבים במו"מ המשנה למנכ"ל משה מורגנשטרן, מנהלת אגף משאבי אנוש הדס מרגלית, ומנהלת תחום מטה ומשאבי אנוש רוני סלע-אייזן.

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, אמר: "אני מברך על חתימת ההסכם הקיבוצי בחברה, שיביא לכך שעוד מאות עובדים ייהנו מביטחון תעסוקתי, העלאות שכר וקיצור שבוע העבודה. ההסתדרות כבית של העובדים בישראל פעלה ותמשיך לפעול לחיזוק העובדים בכל ענפי המשק, כחלק משיקום הכלכלה בדרך ליציאה ממשבר הקורונה".

יו"ר הסתדרות המעו"ף, עו"ד גיל בר-טל, ציין: "באמצעות שיתוף פעולה פורה עם הנהלת מנורה מבטחים וועד העובדים, ולמרות אתגרי התקופה, צלחנו את המו"מ בצורה נכונה ומכבדת. הגענו להישגים מרשימים, והשגנו ביטחון ומעטפת לאוכלוסיות עובדים נוספות בחברה תוך יצירת איזון והגברת השוויון בין כל העובדים. תודה לכל העוסקים במלאכה, שנדע בשורות טובות והמשך עשייה משותפת".

מנכ"ל מנורה מבטחים פנסיה וגמל, גיא קריגר, הוסיף: "אנו מברכים על ההסכם הקיבוצי שנחתם עם הסתדרות המעו"ף וועד עובדי החברה עד לתום שנת 2023. עובדי מנורה מבטחים פנסיה וגמל הוכיחו במהלך תקופת הקורונה את מחויבותם המלאה להצלחת החברה ונרתמו למען מטרה זו, ואנו מודים להם על כך. ברצוני להודות לכל השותפים שעמלו בהכנת ההסכם, ששמו לעצמם למטרה משותפת את שיפור תנאי העובדים למען המשך הצלחת החברה וצמיחתה העסקית".

ראש חטיבת חברות הביטוח ובתי השקעות בהסתדרות המעו"ף, מירי גרגיר, אמרה: "בתום מו"מ ארוך ומורכב שנערך בצל הקורונה, ובעזרת שיתוף פעולה ושיח מכבד, הגענו להישגים רבים ובראשם קיצור יום העבודה. היה לנו חשוב להגדיל את המעטפת ולהעצים את העובדים הקיימים בחברה, ואני מברכת שהצלחנו לעשות זאת ברוח טובה ולטובת כל הצדדים".

יו"ר ועד עובדי מנורה מבטחים פנסיה וגמל, לימור רופא, הוסיף: "למרות משבר חסר תקדים ואתגרים כלכליים עוצמתיים, הצלחנו להגיע להסכם קיבוצי שיאפשר לעובדים להרים ראש ולהמשיך לצעוד עם החברה קדימה. קיצור יום העבודה והכנסת מאות עובדים תחת המטרייה של ההסכם הקיבוצי הם הישגים שאנחנו מאוד גאים בהם, כשהשיח שפיתחנו עם ההנהלה איפשר לייצר הסכם ייחודי שנותן מענה לצרכים המיידיים של העובדים. בחודשים הקרובים ישולמו לעובדים תוספות שכר רטרואקטיביות ובונוסים שכל כך מגיעים להם".

צילום: דוברות ההסתדרות

Back to top button