משפטי/פלילי

ביהמ"ש העליון דחה את ערעורו של דורס הנער אילון שלו-אמסלם ז"ל

בית המשפט העליון דחה היום (חמישי) את ערעורו של אליהו משה בר זכאי, שהורשע בבית המשפט המחוזי בתל אביב בהמתה בקלות דעת, נהיגה בשכרות ושיבוש הליכי משפט, דריסתם של אילון שלו-אמסלם ז"ל וחברו בני ה-13, שהמתינו לאור הירוק ברמזור להולכי הרגל. השופטים קבעו כי העונש שנגזר על הנאשם – 12 שנות מאסר בפועל, קנס ופיצויים, וכן הבחירה להעלות את רף הענישה בעניין זה מוצדקים.

בית המשפט העליון ציין בגזר הדין: ״לא ניתן להתעלם מהתהום הפעורה בין התנהגותו הנלוזה והמזלזלת של הנאשם, לבין התנהגותם הנורמטיבית והזהירה של חבריו מזה, וקורבנותיו מזה. כאמור, הראשונים ניסו להניא את המערער מנהיגה בשכרות והתריעו בפניו אודות סכנותיה, ואילו האחרונים המתינו כמתחייב על המדרכה עד שיכלו לחצות את הכביש בבטחה. שם שניות ספורות לפני שנדרסו, עוד הספיק אילון לסרב בתוקף להצעה לחצות את הכביש באור אדום… למרבה הצער בגרותו וחינוכו הטוב של אילון לא הגנו עליו ועל חברו מפני שכרותו ופראותו של המערער- ואין בכוחנו לגמול לאילון על מעשיו ומעלותיו, אלא רק להעניש את המערער על מעלליו ומגרעותיו".

עו"ד עדי שגב, המחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה ועו"ד ארז ריכטנברג ועו"ד בן צור מפרקליטות מחוז תל אביב: "בית המשפט העליון קיבל את עמדת הפרקליטות בדבר הצורך בהחמרת הענישה בתאונות דרכים קטלניות, בעיקר כאלה הנגרמות כתוצאה מנהיגה בשכרות או תחת השפעת סמים. בכך מעביר היום בית המשפט מסר לפי מי שבוחר לסכן חיים ולאחר מכן מנסה לחמוק מהדין- יישא בעונש חמור כולל מאסר ממושך מאחורי סורג ובריח".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עמדת המדינה יוצגה בהליך הערעור באמצעות עו"ד עדי שגב מהמחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה. בבית המשפט המחוזי התיק נוהל על ידי עו"ד ארז ריכטנברג ועו"ד בן צור מפרקליטות מחוז תל אביב.

אילון שלו אמסלם ז"ל (צילום: באדיבות המשפחה)

Back to top button