פוליטי / מדיני

ועדת החוץ והביטחון עצרה את סיוע השב"כ במאמץ מול הקורונה

ועדת החוץ והביטחון דנה היום (שני) בהחלטת הממשלה מיום ה- 25 במרץ להכריז על הסמכת השב"כ לבצע פעולות סיוע במאמץ מול נגיף הקורונה ל-21 ימים נוספים.

הוועדה החליטה, ברוב קולות, לא לאשר את ההכרזה. משמעות ההחלטה היא כי אם לא תכריז הממשלה על הסמכה חדשה תוך 24 שעות, תפקע יכולת ההסתייעות בשב"כ.

כזכור, לאחר פסק הדין בבג"ץ בנושא קבעה הממשלה כי הסמכת השב"כ מוגבלת רק לאותם מקרים שבהם חולה מאומת לא דיווח בחקירה האפידמיולוגית על אף אדם שבא עימו במגע קרוב ("אפס מגעים") או שלא ניתן היה ליצור קשר עם החולה המאומת או לערוך לו חקירה אפידמיולוגית מסיבה אחרת.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כמו כן, קבעה הממשלה כי תימשך ההסתייעות בשב"כ כל עוד מתקיימים מספר תנאים במצטבר: מספר החולים החדשים בממוצע ליום לא ירד מסך של 1,000 חולים ביום, במשך שלושה שבועות, ובנוסף היקף החולים שאותרו בלעדית ע"י השב"כ לא פחת מ – 5% מכלל החולים שאובחנו בתקופה זו, בעת שהיקף התחלואה יציב.

עו"ד טליה אגמון, משנה ליועמ"ש משרד הבריאות, ציינה בפני הוועדה, כי בהתאם להערות הוועדה בדיון הקודם, אימצה הממשלה ב- 21 במרץ קריטריון נוסף, הנוגע לחולים הקשים: ההסמכה תימשך כל עוד שיעור החולים הקשים החדשים לא ירד מ-0.5% ממספר החולים החדשים בשבוע, במשך שלושה שבועות.

עו"ד אגמון הוסיפה כי בהתאם לתנאי הקבוע בחוק, היות שאתמול היו פחות מ-200 חולים חדשים, היום לא מועברים שמות לשב"כ, עד אשר תתברר כמות החולים החדשים המלאה היום. עוד ציינה עו"ד אגמון כי גם בהתאם להערות הוועדה, החל מה- 24 במרץ החל משרד הבריאות לשלוח מסרונים למחוסנים אשר אוכנו כמי שבא במגע עם חולה מאומת, עם הבהרה כי אין עליהם חובת כניסה לבידוד.

יו"ר הוועדה, ח"כ האוזר אמר: "הגענו לסיטואציה שונה מזו שהיינו בה במהלך השנה האחרונה, הן בשל הירידה בתחלואה והן בשל העובדה כי מאז פסיקת בג"ץ מאכנים רק את החולים שאינם מדווחים בחקירה על מגעים כלל או לא משתפים פעולה. כך שמסך החולים שיורד ממילא, מאכנים ממילא רק כ-15%, ואלה כבר מספרים שאינם מהווים תרומה משמעותית, ואפילו במסגרת הטעות הסטטיסטית.

עוד הוסיף ח"כ האוזר: "בפני הממשלה תמיד עומדת האפשרות לשוב ולהכריז ב-24 השעות הקרובות על הסמכת השב"כ, ואני מתחייב כי בהחלטה זו כבר לא אדון ואשאיר אותה להחלטת הוועדה שתקום בכנסת הבאה."

ועדת חוץ וביטחון
צילום: דוברות הכנסת

Back to top button