משפטי/פלילי

חשד להצתת בית כנסת בבני ברק, הנסיבות נחקרות

לוחמי האש נקראו לפנות בוקר (שני) לשריפה בבית כנסת ברחוב רות ברמת גן, לוחמי האש זיהו שריפה וודאית במשרד שבקומה השניה של בית הכנסת. במקביל הוזנקו לוחמי האש מתחנת בני ברק לשריפה בבית כנסת ברחוב החלוצים, שם זיהו לוחמי האש כי השריפה נקודתית אשר כילתה את הפרוכת של ארון הקודש וכובתה טרם הגעתם. בשני האירועים לוחמי האש ביצעו פעולות לכיבוי מהיר ומקצועי של השריפה והצלת ספרי הקודש.

חוקר דליקות זומן לחקור את נסיבות פרוץ הדליקות וממצאי החקירה מראים כי אין קשר בין שני האירועים. השריפה בבית הכנסת ברמת גן פרצה כתוצאה מכשל חשמלי במקרר במשרד בקומה השנייה.

צילום: דוברות כב״ה מחוז דן

באשר לשריפה בבית הכנסת "מאור ישראל" בבני ברק, קיים חשד לפלילים, האירוע נמצא בחקירת המשטרה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

חוקר שריפות וחוקרי הזיהוי הפלילי של משטרת ישראל אספו ממצאים פורנזים שונים במקום, לבחינת הנסיבות לקידום החקירה.

הארגון העולמי של בתי הכנסת: "הצתת בתי הכנסת היא חציית קו אדום. אירוע אנטישמי שמחייב פעולה מהירה של משטרת ישראל"

צילום: דוברות כב״ה מחוז דן

יו"ר הארגון העולמי של בתי הכנסת דוד בן נאה, הגיב: "הארגון העולמי של בתי הכנסת מזועזע ומקונן על הצתת בתי הכנסת הלילה בבני ברק וברמת גן. זהו קו אדום נוסף שנחצה בפגיעה בקודשי ישראל ובבתי כנסת במקומות שונים בחודשים האחרונים. אם אירוע מסוג זה היה מתרחש במדינה אחרת- הוא היה פותח שם את כל מהדורות החדשות. אירוע אנטישמי במדינת ישראל במדינת היהודים- הוא בלתי נתפס. אנו קוראים למשטרת ישראל ולגורמי אכיפת החוק שלא לנוח ולא לשקוט לאיתור הפושע ולמצות עימו את הדין על מנת שאירועים מסוג זה לא יישנו במדינת ישראל."

Back to top button