חדשות הארץ

גנץ על החלטת בית הדין בהאג: הצדק ייצא לאור – ההחלטה עיוורת וחסרת צדק

שר הביטחון בני גנץ קיים היום (שישי) סיור בחאן שער הגיא, וביחד עם אלוף (במיל') עמוס חורב הניף את דגל ישראל והניח זר על המשוריינים בעלייה לירושלים. לאחר מכן קיים סיור בחאן ביחד עם סמנכ"ל וראש אגף משפחות, הנצחה ומורשת במשרד הביטחון אריה מועלם, משפחות שכולות, לוחמות ולוחמי תש"ח ובני משפחותיהם.

צילום תמונות: אלעד מלכה
צילום תמונות: אלעד מלכה

גנץ אמר בטקס שנערך במקום במלאות 80 שנה לפלמ"ח ולציון גבורתם של לוחמי תש"ח: "אתם הורשתם לצה"ל את ערך הרעות, החתירה למגע והדבקות במשימה. עלינו לזכור תמיד, שאנחנו חזקים ביחד, כתנועה, כעם, כקולקטיב. רוח הפלמ"ח, רוח הלחימה, וגם רוח צה"ל כיום אינה שייכת לאף מנהיג, מצביא או אדם חשוב ככל שיהיה- היא מורשת שעלינו לשמור ולכבד גם למען עתידנו המשותף."

צילום תמונות: אלעד מלכה
צילום תמונות: אלעד מלכה

שר הביטחון גנץ התייחס להחלטה למענה עליו הוחלט לבית הדין בהאג ואמר: "אמש החלטנו להגיב להחלטה השגויה של בית הדין בהאג לפתוח בחקירה נגד ישראל- ואני מאמין שהצדק יצא לאור. זה לא רק עניין של חוסר סמכות "טכני-משפטי" של בית הדין. זה עניין של צדק ומוסר, של ערכי לחימה מוקפדים, של אמת ושקר, של מדינה דמוקרטית עם מוסדות משפט חזקים, ערכים ברורים, כללים וחוק- מול החלטה עיוורת וחסרת צדק. אני בטוח שמדינות רבות, יבינו שאין מקום לחקירה, שעשויה לפגוע במדינות רבות אחרות בעתיד, וכמובן שחקירה כזו תקשה על היכולת לפתח את יחסינו עם הפלסטינים ולשפר את המצב האזורי".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום תמונות: אלעד מלכה
צילום תמונות: אלעד מלכה
צילום תמונות: אלעד מלכה

Back to top button