כלכלה

נגיד בנק ישראל ויו"ר ההסתדרות נפגשו: "התעסוקה היא סוגיה מרכזית"

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד ונגיד בנק ישראל פרופ' אמיר ירון קיימו היום (ראשון) פגישת עבודה שבמרכזה עמד דיון על מצב המשק עם תחילת היציאה ממשבר קורונה והתוכניות העתידיות להמשך ההתאוששות של שוק העבודה.

בין היתר דנו השניים גם על מצב האבטלה ועל דרכים שבהן ניתן יהיה להשיב כמה שיותר עובדים שטרם חזרו לעבודה – למעגל התעסוקה.

זאת, בין היתר על רקע הניתוח והתובנות שהוצגו בדוח בנק ישראל, שמצביע על כך שסקטורים של טכנולוגיה מתקדמת ושל יצוא ההייטק המשיכו להוביל ואף להתרחב במשבר, לעומת פגיעה משמעותית בענפים הכרוכים בקרבה פיזית אשר עליהם חלו רוב מגבלות הפעילות ולאורך זמן (כמו ענפי ההסעדה ההארחה ועוד). הנגיד ויו"ר ההסתדרות סיכמו על המשך קיום ערוץ פתוח וקשר שוטף בין הצדדים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: אגף הדוברות בהסתדרות

בפגישה לקחו חלק צוותים מקצועיים של בנק ישראל לצד מנכ"ל ורמ"ט יו"ר ההסתדרות עו"ד אופיר אלקלעי.

נגיד בנק ישראל פרופ' אמיר ירון, אמר: "שמחתי על ההזדמנות להיפגש עם יו"ר ההסתדרות ויתר אנשי המקצוע של ההסתדרות. סוגיית התעסוקה היא מרכזית באתגרים הכלכליים שעל הפרק כעת, עם היציאה מהמשבר. שוק העבודה בישראל נכנס למשבר כשמצבו איתן וכעת נכון יהיה לבצע מהלכי מדיניות תומכים כך שישוב לאיתנו. זאת, לצד ניצול ההזדמנויות שהביא איתו המשבר כמו הגברת תהליכים דיגיטליים, שילוב עבודה מרחוק והפחתת ביורוקרטיה שיסייעו להגברת הפריון של העובד הישראלי"

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, הוסיף: "כמו במהלך המשבר עצמו, וגם כעת – עם תחילת היציאה ממנו – שמתי דגש על היותה של ההסתדרות גוף אחראי ומאזן ברמה הלאומית, שיודע לשלב כוחות ולהוביל תהליכים לטובת העובדים והמשק כולו. אני סמוך ובטוח שהודות לשיתוף הפעולה הפורה והקבוע גם עם בנק ישראל נוכל להשיב את עולם העבודה הישראלי למסלולו. אני מודה לנגיד הבנק פרופ' אמיר ירון על ההירתמות שמאפשרת לנו לקדם את המהלכים להחזרת המשק לפעילות מלאה ולשיפור מצב התעסוקה".

Back to top button