חדשות הארץ

הנשיא ריבלין לקהילות היהודיות: "בית הנשיא תמיד יהיה הבית שלכם"

הקהילות היהודיות בתפוצות קיימו אמש (ראשון) מפגש פרידה ותודה לנשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין שישודר ברחבי העולם ביום העצמאות ה- 73 למדינת ישראל. במפגש שהועבר מבית הנשיא באופן מקוון השתתפו נציגי הקהילות היהודיות ברחבי העולם, יחד עם יו"ר הסוכנות היהודית יצחק (בוז'י) הרצוג, יו"ר קרן היסוד העולמי סאם גרונדוורג, יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית יעקב חג'ואל ובשיחת וידאו הצטרפו לאירוע יו״ר הוועד הפועל הציוני הלנה גלזר, יו״ר חבר הנאמנים של קרן היסוד סטיבן לואי ויו״ר הJFNA מארק וילף.

צילום: מארק ניימן / לע"מ

"בדבריו אל הקהילות היהודיות אמר הנשיא: "73 שנה הן זמן קצר בחיי מדינה. אנחנו עדיין בונים את מדינתנו המודרנית במולדתנו העתיקה. מדינה שהיא יהודית ודמוקרטית, דמוקרטית ויהודית, בדיבור אחד, ואתם כולכם שותפים מלאים במאמץ הזה."

עוד אמר הנשיא: ״בשבע השנים האחרונות היתה לי הזכות ללמוד מכם. אני מעריך מאוד את הרוח החזקה של הערבות ההדדית שמאפיינת את הקהילות היהודיות, ואת הביטויים המגוונים של הזהות היהודית. חכמינו מלמדים אותנו הלכה כבית הלל, משום שבית הלל באמת הקשיבו לכל הצדדים. עלינו לזכור שאנו משפחה אחת, חזקה, גדולה ומגוונת. גורלנו משותף וכי תקווה ישראלית ויהודית חדשה חייבת להיות מבוססת על אחדות, גיוון, על הבנה הדדית וחוויות משותפות."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: מארק ניימן / לע"מ

"ביום העצמאות הזה, ובחודשים האחרונים של כהונתי כנשיא המדינה, אני גאה בכל מה שהשגנו יחד. יחד, אנו נאבקים באנטישמיות, כל אלו הופכים את החינוך היהודי לחזק יותר, ומקדמים את זיכרון השואה. אך המלאכה עודנה רבה. ברצוני להודות לכולכם, על כל מה שאתם עושים עבור מדינת ישראל והעם היהודי, על עמידתכם לצד עם ישראל, בהגנה על ישראל, על הציונות והעם היהודי. הבית הזה, בית הנשיא, תמיד יהיה הבית שלכם. תודה מעומק ליבי." חתם הנשיא.

Back to top button