חדשות הארץ

נשיא המדינה סייר ברהט וביקר במפעל המשלב נשים בדואיות בתעשייה

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין סייר היום (רביעי) בעיר רהט. עם הגעתו קיבל הנשיא סקירה מראש העיר פאיז אבו סהיבאן על רהט ותושביה ושמע על ההתמודדות עם האלימות המרימה ראשה במיוחד בחודשים האחרונים. ראש הרשות לפיתוח והתיישבות הבדואים בנגב, יאיר מעיין, סקר בפני הנשיא את תנופת הבניה והפיתוח ברהט ואת התכניות העתידיות. "החברה הבדואית ניצבת מול קשיים רבים – בחינוך, בתעסוקה, בנגישות לשירותי בריאות, בתשתיות, בדיור, באלימות הקטלנית, המשתוללת," פתח הנשיא את דבריו במפגש והתייחס לירי שאירע בעיר בשבוע שעבר: "רק בשבוע שעבר ראינו את התמונות המחרידות של נערים צעירים שנורו ברחובות רהט. המראות הקשים הללו, אותם אנחנו רואים לעתים תכופות, תכופות מדי, ביישובי החברה הערבית, מדירים שינה מעיני. אני יכול לספור עשרות פגישות וישיבות, עוד מימי כחברי כנסת וגם כנשיא, עם בכירים במערכת הפוליטית ובמערכת אכיפת החוק ועם נציגי הציבור הערבי, לצערי, ללא הועיל."

צילום: חיים צח / לע"מ

"יש נסיגה ברורה בביטחון שחש האזרח הערבי," אמר הנשיא והדגיש: "חצינו את הקו האדום. וללא ספק, זה איננו העתיד המגיע לנערות ונערי, צעירות וצעירי החברה הערבית והבדואית בישראל. אין לנו ברירה, חייבים למצוא את הדרך למגר את נגע האלימות, שגובה מאיתנו מחיר כבד. מכאן, אני מבקש לאחל החלמה מהירה לפצועים ומי יתן שהפוגעים יקבלו את עונשם ואנחנו נוכל להתחיל לצעוד בדרך בטוחה יותר."

"משבר הקורונה חידד לנו את ההבנה שגורלנו קשור האחד בשני. יש שתי אפשרויות: או שנתקדם כולנו, או שנישאר מאחור, כולנו," אמר הנשיא והוסיף: ״כשהגעתי לרהט היום, ראיתי את כברת הדרך המשמעותית שכבר עשיתם. ידעתם, ידענו, לזהות הזדמנויות – ולנצל אותן." הנשיא הדגיש ואמר: "כברת דרך רבה לפנינו. זוהי דרך שאנו יכולים לה, אבל כדי לעשות זאת, עלינו להאיץ תהליכים בתנופת הבנייה של העיר, בהנחת התשתיות ושיפורן, בהמשך צמצום הפער הדיגיטלי, וחיבורם של כל המשפחות לאינטרנט ולמחשבים, בתחום הסדרת הקרקעות, שמהווה שלב חשוב כל כך, קריטי, לקידום החברה הבדואית בנגב."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: חיים צח / לע"מ

הנשיא סיים את דבריו באיחוליי חג שמח לרגל הרמדאן שיחל מחר ואמר: "רהט הופכת למוקד חשוב, אחד מעמודי התווך עליהן נשען הנגב וישובי האזור. אין לי אלא לברך על ההתקדמות החשובה ולקוות שתוסיפו לגדול ולצמוח, בזכות העבודה הקשה שלכם, בזכות ההנהגה המקומית, ובזכות הצעירים והצעירות הנפלאים של רהט."

מדברי ראש העיר פאיז אבו סהיבאן: "לנשיא יש את היכולת לפנות לממשלה ולדבר על מיגור תופעת האלימות בחברה הערבית. צריך לתת למשטרה את האמצעים, וגם עלינו התושבים יש אחריות בעניין האלימות, ההסברה והחינוך זה החלק שלנו, אך מצריך מאיתנו תקציבים שאין לרשויות כמו רהט. זהו עניין חשוב מאוד. אם בחצר שלי יש שלום, גם בחצר של השכן שלי צריך להיות שלום. לא נשכח את שבע השנים שלך, בהן עשית עבודת קודש לסייע לאוכלוסייה הבדואית. הרגשנו שאתה נשיא של כולם. את הביקורים שלך כאן ביישובים הבדואים נזכור תמיד. אני מאחל לך עוד שנים רבות של עשייה.״

צילום: חיים צח / לע"מ

במהלך הסיור חולקו 200 המחשבים הראשונים במסגרת יוזמת "מתחשבים" לחברה הבדואית שעתידה לחלק 50 אלף מחשבים נוספים. היוזמה אוספת, משדרגת ומפיצה מחשבים לתלמידים בפריפריה הגיאוגרפית-חברתית של ישראל. "מתחשבים" פועלת בברכתו של הנשיא ובהובלת הפורום הכלכלי-חברתי וקבוצת 2B Friendly, תוך שיתוף פעולה עם המגזר השלישי, משרדי ממשלה ורשויות מקומיות, כדי לצמצם את הפער הדיגיטלי הקיים בישראל. עד כה חולקו כ-9,000 מחשבים כחלק מהיוזמה, והיעד הוא 100,000 מחשבים עד שנת 2022. לאחר מכן המשיך הנשיא לפארק התעשייה המשותף לעיריית רהט, מועצה אזורית בני שמעון ומועצה מקומית להבים, "עידן הנגב", בליווי ראש העיר רהט פאיז אבו סהיבאן וביקר במפעל "נזיד" מקבוצת תמאם. הנשיא שוחח עם עובדי הקבוצה ומנהליה, יו"ר הקבוצה אברהים נסאסרה ומנכ"ל הקבוצה איתן פלזנשטיין, התרשם מתהליכי הייצור ומשיטות העבודה המתקדמות, ושמע על שילוב הנשים המקודם בחברה.

צילום: חיים צח / לע"מ

Back to top button