חדשות הארץ

המפכ"ל: המאבק המשטרתי בפשיעה החמורה והעבריינים נמשך כל העת

טקס המשטרה לקראת יום העצמאות ה-73 של מדינת ישראל התקיים היום (שלישי) במטה הארצי של משטרת ישראל בירושלים, במעמד השר לביטחון הפנים ח״כ אמיר אוחנה, מפכ"ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי, סגן השר לביטחון הפנים ח"כ גדי יברקן, מנכ"ל המשרד לבט"פ מר משה צ'יקו אדרי, ובהשתתפות סגל הפיקוד הבכיר של המשטרה, קצינים ושוטרים. במהלך הטקס הוענקו דרגה ומינויים לקציני וקצינות משטרה בכירים, במסגרת סבב המינויים שנערך בארגון בימים אלו.

השר לביטחון הפנים, אמיר אוחנה, אמר: "בימים אלה אנו מציינים שלושה ימים שעצב ושמחה, צער הזיכרון וחדוות התקווה כרוכים בהם אלה באלה. יום הזיכרון לשואה ולגבורה, יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ופעולות האיבה, ויום העצמאות. מדינת ישראל היא מציאות שרירה וקיימת – לא חלום. עולם בו יש בית לאומי לעם היהודי, עולם בו יש לו גם מגן וחרב. ואתם – המשרתים בכוחות הביטחון בכלל ובמשטרת ישראל בפרט – אתם המגן והחרב. אתם – שנלחמים בפשיעה, בטרור ובתאונות הדרכים, אתם האמונים על שלומו וביטחונו – ובשנה הזאת גם על בריאותו של הציבור, אתם מקור גאוותנו ושמחתנו."

צילום: דוברות המשטרה

עוד אמר השר אוחנה: "השבוע, כבכל שנה, אנו מתייחדים ומתכנסים באבל לאומי ובאבל פרטי. החל במילים העתיקות של תפילת "אל מלא רחמים" המקודשות בְּדִמעותיהם, בּדמם ובנשימותיהם האחרונות של ילדים, זקנים, נשים וגברים יהודים שעלו על המוקד בשואת עמנו, וכּלה בתפילת הקדיש על נפגעי פעולות האיבה וחללי מערכות ישראל ש"מִנְּשָׁרִים קַלּוּ מֵאֲרָיוֹת גָּבֵרוּ". הסמיכות, ואפילו – הצמידות, בין ימי הזיכרון לבין שמחת עצמאותנו, מבהירה לנו היטב על מה, מדוע, ולמען מה מסרו נפשם, ועל מה הופקדו הנשארים אחריהם. אבל לא רק אויבים מבחוץ יש למדינת ישראל – יש לה גם אויבים מבית. בשנה האחרונה מתנהלת מלחמה של ממש לא רק במגיפת הקורונה אלא גם במגיפת הפשיעה והאלימות שבחברה הערבית. כמה דמעות, כמה כאב וכמה צער על נשים, ילדים וגברים שאיבדו את חייהם מוקדם מדי. חלומות שלא יתגשמו, תקוות שלא יתממשו."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

השר פירט: "בשנים האחרונות השקיעו הממשלה ומשטרת ישראל משאבים רבים – חסרי תקדים – בבניית עוד ועוד תחנות משטרה ביישובים הערביים, ובגיוס שוטרים מוסלמים לשירות במשטרה. רק שלשום חנכנו את המחזור הראשון של שוטרים בדואים ובירכנו את המחזור השני שכבר עובר הכשרה. אין די בכך. על כן בחודשים האחרונים, החלו המפכ"ל, יחד עם מפקדי המשטרה, להוציא לפועל תכניות התקפיות במיוחד נגד העבריינים: כוחות הימ"מ, החטיבה הטקטית של משמר הגבול, היסמ"גים, הכחולים והירוקים פועלים יחד ביתר שאת במחוז הצפון בפיקודו של ניצב שמעון לביא. בטובא זנגריה, בטורעאן, בתמרה ועוד – והביאו כבר לעליה מאוד משמעותית במעצרים ובתפיסות כלי נשק, באגרופי ברזל לעברייני האלימות – האמל"ח והסד"ח."

עוד פירט השר אוחנה: "במחוז הדרום בפיקודו של ניצב פרץ עמר פועלים כוחות משימה מיוחדים ברהט, בעיר באר שבע, בצירים ובכבישים – במטרה לחזק את ביטחונם האישי של תושבי הדרום, במטרה להשליט חוק וסדר. תפיסת הנשק והאמל"ח במחוז חסרי תקדים. תכניות הפעולה שהכניס מפקד משמר הגבול הטרי, ניצב אמיר כהן, יחזקו את החיל המפואר של משמר הגבול שעליו פיקדת אתה, המפכ"ל, בשנים האחרונות, ויהפכו אותו לאגרוף מחץ במלחמה הזאת. יחד עם הכוחות הללו ורבים נוספים שלא הזכרתי, יפעל גם אגף סיף החדש שהקמנו, בראשותו של אבו ח'אלד, ניצב ג'מאל חכרוש. סיף – בערבית חרב ובעברית – סיכול פשיעה בחברה הערבית, אגף שייעודו הבלעדי יהיה לפעול יחד עם כל הכוחות במשטרת ישראל כדי להביא לצמצום מקרי הרצח והאלימות בחברה הערבית."

צילום: דוברות המשטרה

השר סיים ואמר: "הימים האחרונים מלמדים עד כמה המלחמה הזאת נחוצה והכרחית. פעמים רבות פגשתי את השוטרים ואת הכוחות הפועלים בשטח ואני יכול לאשר שדבריו של המפכ"ל אז לשר – נכונים. יש פער, ואפילו גדול, בין היקפה, עוצמתה והישגיה של הפעילות המשטרתית, גם בשנה מאתגרת זו, לבין הדימוי הציבורי. גם זה פער שעלינו לסגור. ואני, שמכיר ביכולות, באמצעים ומכיר היטב את פיקוד המשטרה ובתכניות אומר מכאן בצורה הכי ברורה: אין לי אף לא אבק של ספק – אנחנו ננצח. מדינת ישראל ומשטרת ישראל יכריעו את העבריינות. אגרופי ברזל כבדים מאוד, כבר הונפו והם בדרכם לשנות את פני הפשיעה בחברה הערבית."

מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יעקב שבתאי אמר: "עצמאותה של המדינה כרוכה במידה רבה בדמותם של שוטריה ולוחמיה. במסירותם, ביכולותיהם המקצועיות, בנאמנותם לערכיה. מלאכתו של השוטר היא שליחות יומיומית, להגן ולשרת על המדינה כמדינת חוק דמוקרטית. כמשטרה לאומית הפועלת בחברה רב תרבותית, תחומי עיסוקה של משטרת ישראל רָבים ומגוונים. אין רגע ישראלי יותר מן הרגע הזה, שבין אמירת יזכור להנפת הדגל. המעבר החד כל כך, מספר למעשה את הסיפור הישראלי כולו- חירות ועצמאות לצד מחיר כבד וכואב. נזכור את חברינו שנפלו למען ביטחון המדינה ואת מעשי גבורתם, נאמץ לליבנו את המשפחות השכולות ונאחל החלמה מלאה לפצועים".

צילום: דוברות המשטרה

בהמשך דבריו התייחס המפכ"ל לאתגרי המשטרה בעת הנוכחית והוסיף: "אנו עדים בימים האחרונים לרצף אירועים פלילים חמורים ברחבי הארץ, כשחלקם גבו חיי אדם. המאבק המשטרתי בפשיעה החמורה והעבריינים נמשך כל העת, מעל ומתחת לפני השטח, באמצעות מגוון כוחות ואמצעים, כולל יחידות מיוחדות. אנחנו נמשיך להיאבק בנחישות ולסכל פשיעה חמורה ומאורגנת, למען שלום הציבור ובטחונו. נעמיק את האכיפה במישור הגלוי והסמוי, נשתמש בכל הכלים שברשותנו ולא ניתן לארגוני הפשיעה להרים ראש או נשק. ידע כל ארגון פשיעה, שהזרוע הארוכה של המשטרה תגיע אליו ותרדוף אותו בכל מקום, עד שימצא עצמו מאחורי סורג ובריח. אין לי ספק כי אתם השוטרים, כמי שעומדים בקו הראשון ונושאים במשא הכבד, תבצעו את המוטל על המשטרה על הצד הטוב ביותר וכי במאמץ מלוכד, נוכל לכל משימותינו".

צילום: דוברות המשטרה

בסיום דבריו התייחס המפכ"ל להיערכות המשטרה לאירועי הזיכרון והעצמאות והוסיף: "בליל יום רביעי נחגוג כולנו את יום העצמאות ה-73 של מדינת ישראל. בתקופה מיוחדת זו, הגדושה באירועים גדולים כלל מערכי המשטרה- השוטרים, לוחמי מג"ב, הקצינים, המתנדבים – כולם פרוסים ברחבי הארץ, במוקדים ובאירועים השונים, על מנת להבטיח כי הציבור בישראל יוכל לחגוג, לבלות ולציין את האירועים השונים, תוך שישמר שלומו ובטחונו, כמו גם הסדר הציבורי. זוהי הזדמנות עבורי להודות לאלפי השוטרים והשוטרות, על עשייה תובענית בשליחות ציבורית לא קלה, ולחזק את ידי כולכם בעבודה הרבה שעוד נכונה לנו. בטוחני, כי בשל עבודתכם המקצועית והמסורה, גם בשנת העצמאות הבאה עלינו לטובה, תמשיך המשטרה להיות ציר חשוב ומרכזי, הניצב במוקד הפעילות לשמירת חוסנה ובטחונה של מדינת ישראל".

בתוך כך, משטרת ישראל השלימה את היערכותה לקראת אבטחת אירועי יום הזיכרון ויום העצמאות ברחבי הארץ. אלפי שוטרים ולוחמי מג"ב יתפרסו בצירים, בסמוך לטקסים ובמוקדי הבילוי, ויפעלו לשמור על הביטחון הסדר הציבורי, לטפל בפשיעה על כל גווניה, להכווין את התנועה ולהבטיח את קיומם התקין של ימי אזכור אלו ואת שלומם וביטחונם של אזרחי ישראל.

Back to top button