חדשות הארץ

בנט: האחריות שלנו כמנהיגים היא להתעלות מעל המחלוקות ולעבוד יחד

יו״ר ימינה, ח"כ נפתלי בנט, נאם היום (רביעי) בטקס יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל בבית העלמין הצבאי כפר סבא: "כאן במדינת ישראל צריך. הדברים הפשוטים ביותר – הם לא מובנים מאליהם. כי האויבים שלנו עדיין, גם עכשיו, לא מקבלים את הקיום שלנו, של מדינה יהודית בארץ ישראל. ועד שהם לא יקבלו, או לא יפחדו מספיק, הם ימשיכו לנסות. ואנחנו נסביר להם ברור, במילים ובמעשים, שאנחנו לא הולכים לשום מקום. ושהאדמה הנוראה והיפה הזאת, אדמת ארץ ישראל, רוויה בדם של אהובינו, ואנחנו כאן להישאר."

צילום: מייקל כץ.

ח"כ בנט סיפר: "כאן בבית העלמין קבור אל"מ דרור וינברג, שנפל לפני 19 שנה בציר המתפללים בחברון. הוא לא פחד מאתגרים, מקשיים. הוא כתב: "קשה זה תמיד טוב. זה מחייב מחשבה, קביעת סדר עדיפויות, זה מוציא כוחות שלא חלמת עליהם." ואת הכוחות הללו, עליהם כתב דרור, אנחנו מוצאים גם אצל סא"ל אהוד אלעד איידלמן וסמל חיים פֶנִיכֶל, שנפלו במלחמת ששת הימים וקיבלו את עיטור העוז. כל אחד מהם בגזרתו, המשיך להילחם גם אחרי שנפצע, בגבורה שלא תתואר והשאירו לכולנו מורשת מעוררת השתאות. גם רס"ל מנשה חבה קבור כאן. שחירף נפשו וחילץ פצועים תחת אש בעיר ג'נין, ואין ראוי ממנו, לצל"ש שקיבל לאחר מותו. והדר גולדין, שעל אצילותו אנחנו למדים מנחישות ואצילות הוריו ושהעובדה שהוא עדיין לא הובא לקבר ישראל היא פצע פתוח, וחובה שאני, כנציג כנסת ישראל וכמי ששלח את הדר ואת חבריו לשדה הקרב בצוק איתן, מתחייב להמשיך ולעשות הכל בכדי למלא."
 

צילום: מייקל כץ.

עוד אמר ח"כ בנט: "הם כאן, ועוד רבים אחרים. קדושים, טהורים, קפואים בזמן. כולם השאירו אחריהם משפחות כואבות ומורשת מפוארת. פגשתי אתכם, המשפחות, כולם בחרו בכלל על פני הפרט. בחרו בהמשך קיומה של מדינת ישראל, על פני החיים שלהם. בבתי הקברות כאן טמונים מיטב בנינו ובנותינו, מכל הדעות, מכל העמדות, מהמרכז, מהפריפריה, דתיים וחילונים, ימין ושמאל, כל עם ישראל. בחדר האוכל במוצב ריחן שבלבנון אני זוכר הרבה ויכוחים אידיאולוגיים בין ימין לשמאל, אבל לפעולה יצאו כולם יחד כאיש אחד בלב אחד ולא כולם חזרו. האחריות שלנו כמנהיגים כלפי העם הטוב הזה, להתעלות מעל המחלוקות ולעבוד יחד. כאיש אחד בלב אחד. גודל השעה מחייב את כולנו, לוויתורים ולגדלות נפש. אני בטוח שזה אפשרי."

 

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
Back to top button