חדשות הארץ

סמוטריץ' בהבטחה בשא-נור: "בהסכמים הקואליציונים סעיף חזרה לשא-נור"

מעל 5,000 בני אדם הגיעו היום (חמישי) לשאנור לאירוע ענק שהסתיים ברגעים אלו בעצרת מרכזית בה השתתפו: ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ', הרב אליקים לבנון רב השומרון, ח"כ אורית סטרוק, וציבור גדול שהגיע מכל רחבי הארץ. העצרת התקיימה כחלק מהדרישה של מגורשי חומש שאנור, ושל גרעין שאנור הצעיר בהובלתו של ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן – מגורש משא-נור בעצמו, לבטל את חוק ההתנתקות בצפון השומרון ולאפשר לגרעין שאנור הצעיר ליישב את המקום מחדש.

יור הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ התייחס למשא ומתן הקואליציוני ולדרישה לחזור לשא-נור וליישובי צפון השומרון והודיע כי חזרה לשא-נור וליישובי צפון השומרון תהיה תנאי בהסכמים הקואליציונים: "בהסכמים הקואליציוניים של הממשלה הזו יהיה סעיף שממשלת ישראל תאשר להוציא היתרי בניה ותתקצב מחדש את הקמתו של הישוב שא-נור זו תהיה סנונית ראשונה לתיקון העוולות ולהמשך הפיתוח והבניין של ארץ ישראל האהובה".

צילום: רועי חדי/אליחי מנחם

סמוטריץ התייחס גם ללחצים המופעלים עליו להיכנס לממשלה בתמיכה מבחוץ של רע"מ: "צריך לומר את זה חד משמעית לא בהימנעות, לא בלא להיות במליאה, לא מבחוץ או מבפנים, אני מודיע כאן במקום הזה בשא נור אנחנו נתנגד לכל מי שיחשוב שהוא מקים ממשלה שתהפוך את מדינת ישראל לתלויה באויבים ותומכי טרור".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן מגורש משא-נור בעצמו התייחס לדרישה מראש הממשלה וראשי סיעות הימין לשים את נושא ביטול חוק ההתנתקות בראש סדר העדיפויות של הממשלה הבאה: "לעולם לא נשכח את יום חרפת גירושנו משאנור, כל עוד נשמה באפנו נמשיך לפעול ולהיאבק עד לחזרה מלאה ליישובי צפון השומרון. זהו תחילתו של מסע שסופו ברור. דגל המגן דוד ישוב להתנוסס בראש המצודה העתיקה במרכז הישוב המתחדש שא-נור. כל מה שחסר לי כראש המועצה האזורית שומרון הוא לקבל פקס ממשרד ראש הממשלה שמתיר לי להוציא היתרי בנייה ומחר בבוקר אנחנו יכולים להיות פה מחדש. אני קורא מכאן לראש הממשלה, לשרים, לחברי הכנסת לראשי סיעות הימין, שימו את תיקון העוול והחזרה ליישובי צפון השומרון בראש סדר העדיפויות בממשלה הבאה. את הטעות הזו אפשר לתקן. עם ישראל חי, ועם ישראל יחזור לצפון השומרון".

צילום: רועי חדי/אליחי מנחם

הרב אלקים לבנון אמר כי: "שאנור חומש גנים וכדים ישובו ויפרחו, נשוב לכל ישוב ועיר הקודש שאנור תעמוד על תילה. המבצר הזה יהיה מוזיאון ואז נברך בשם ומלכות מציב גבול אלמנה. נקום עם כל עם ישראל וניישב את המקום במהרה בימינו.

4 הישובים שנעקרו בעקירה בצפון השומרון: גנים כדים חומש ושא – נור, נשארו בשליטה ישראלית מלאה בניגוד לגוש קטיף, אולם בשל חוק ההתנתקות אסור לישראלים להיכנס למקום. מגורשי חומש שאנור ומועצה אזורית שומרון מבקשים להחזיר את חופש התנועה לישראלים במקום. הצעת החוק לביטול חוק ההתנתקות מצפון השומרון, עלתה ב 5 כנסות לשולחן הכנסת ועליה חתמו חברי כנסת מסיעות רבות . בשנה זו החל לפעול גרעין שאנור הצעיר, גרעין משפחות, חלקם בנים של מגורשים מגוש קטיף ומצפון השומרון, הנערכים ליישב את שאנור מחדש ולהוות את דור ההמשך של המקום.


צילום: רועי חדי/אליחי מנחם

Back to top button