צבא וביטחון

מאבק נכי צה"ל: גנץ פנה לנתניהו בדרישה לכנס ישיבת ממשלה שתדון בצעדים

שר הביטחון בני גנץ הודיע היום (ראשון) כי הוא מתכוון להביא לממשלה ולכנסת שורה של החלטות שמגבש צוות הפעולה במשרד הביטחון, אשר יוצגו בימים הקרובים ויקדמו שינויים משמעותיים בטיפול בנכי צה"ל, זאת בתיאום עם ארגון נכי צה"ל.

בין השאר, בכוונת גנץ והצוות להביא לממשלה את עיקרי דו"ח בן ראובן הכולל גם צעדים שיפשטו את תהליכי ההכרה בנכי צה"ל, בדגש על לוחמים. עוד בכוונת גנץ להעלות החלטות הנוגעות לביטול מבחן ההכנסה תוך יישום הרפורמה בתגמולי המחיה לפי המודל שגובש בדו"ח עמינח, וכן לקדם את עיגון זכויות הנכים בחקיקה.

כמו כן, בכוונת גנץ לדרוש העברה מיידית של תקציב בסך 30 מיליון ש"ח לטובת בתי הלוחם עליו סוכם כבר לפני חצי שנה, דבר שלא מומש עקב הבחירות והיעדר תקציב מדינה, וקידום תוכנית לאומית לנפגעי פוסט טראומה, שתצטרף לשורה של צעדים שכבר בוצעו במשרד בתחום זה, ובהם קידום הקמת מרכז לנפגעי פוסט טראומה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

השר גנץ כתב כי: ״נכי צה"ל ומערכות הביטחון הקריבו את היקר מכל תחת שירות המדינה ואנו מחויבים להעניק להם את הטיפול הטוב ביותר. בנושא זה קיים קונצנזוס "מקיר לקיר" בממשלה ובכנסת, ולכן ניתן לקדם את הנושאים במיידי בהסכמה וללא תנאים תוך הקצאת המשאבים הנדרשים".

שר הביטחון ביקש לשלוח הבוקר חיזוק למשפחת סעידיאן וממשיך להתפלל להחלמתו של איציק.

צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון

Back to top button