פוליטי / מדיני

הוועדה המסדרת לכנסת ה- 24 מתכנסת לראשונה הערב

הוועדה המסדרת לכנסת ה-24, בראשות חבר הכנסת מיקי מכלוף זוהר (הליכוד) תתכנס לראשונה הערב (שני) באולם ועדת הכנסת. לאחר שמליאת הכנסת אישרה הערב את הרכב הוועדה המסדרת ומספר חבריה, הוועדה תכונס היום בערב בשעה 20:45 באולם ועדת הכנסת. על פי החוק, בראשות הוועדה המסדרת יעמוד חבר כנסת מהסיעה של חבר הכנסת שעליו הטיל נשיא המדינה את התפקיד להרכיב ממשלה. חבר הכנסת מיקי מכלוף זוהר (הליכוד) צפוי להתמנות לראשות הוועדה.

צילום: תדמית הפקות דוברות הכנסת

מליאת הכנסת קבעה הערב כי הוועדה המסדרת תמנה 34 חברי כנסת. על סדר יומה של הוועדה המסדרת מונחים הנושאים הבאים: הקמת ועדות זמניות, ועדת חוץ וביטחון וכן ועדת כספים. בנוסף, הוועדה תדון בהצעה לבחור סגנים ליו"ר הכנסת.

בעניין הועדה המסדרת, סעיף 2 א לחוק הכנסת, תשנ"ד-1994 קובע :
2א.
(א) הכנסת תבחר, מוקדם ככל האפשר לאחר היבחרה, ועדה מסדרת; בראש הועדה המסדרת יעמוד חבר הכנסת מהסיעה של חבר הכנסת שעליו הטיל נשיא המדינה את התפקיד להרכיב ממשלה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

(ב) הייצוג בוועדה המסדרת יהיה לפי גודלן היחסי של הסיעות, ובלבד שלכל סיעה בת 4 חברים או יותר יהיה נציג בוועדה המסדרת; סיעה שאין לה נציג בוועדה המסדרת רשאית להודיע לוועדה כי אחד מחבריה ישמש כמשקיף מטעמה בוועדה; למשקיף כאמור לא תהיה זכות הצבעה בוועדה.

(ג) הועדה המסדרת תביא לאישור הכנסת הצעה בדבר הרכב הועדות הקבועות.

(ד) לוועדה המסדרת יהיו, עד לבחירתה של ועדת הכנסת, סמכויות ועדת הכנסת הנוגעות לסדרי הבית ולדיוני הכנסת וכן סמכותה לפי סעיף 10.

(ה) עד לבחירת ועדות הכנסת רשאית הועדה המסדרת לבחור ועדות זמניות לעניני כספים ולעניני חוץ וביטחון, ובלבד שמספר חברי ועדות אלה לא יעלה על מספר החברים בוועדת הכספים ובוועדת החוץ והביטחון לפי הוראות סעיף 3(ב); יושב ראש הועדה המסדרת ימסור על כך הודעה לכנסת.

תגובה אחת

  1. מערכת הלחצים כשלה. מיקי זוהר הפסיד נקודות רבות כשנלחם על הצעה חסרת סיכוי. מעמדו של נתניהו כקוסם תורן מתערער קשות וללא הקוסם מלככי הפנכה שפוסעים בעקבותיו נותרו הלומים. זה לא נגמר, זה רק התחיל! הצעות חסרות בסיס לבחירות בזק לראשות ממשלה הן הצעות שמעידות על היסטריה ולא על שיקול דעת ממלכתי. בנין הקלפים מתחיל להתמוטט. המשך הפעלת לחץ מסיבי ויצירת הסכמות רחבות תוך התעלמות מבעיות קטנונייות בגוש השינוי יביאו להקמת ממשלה ללא נתניהו. שאפו ללפיד שעושה עבודה מאחורי לקלעים ונראה שההצבעה בכנסת משקפת את הצלחתו.

Back to top button