צבא וביטחון

תנ"צ ג'יהאד חסן נכנס לתפקיד מפקד מג"ב במרחב יהודה ושומרון

טקס חילופי מפקדים התקיים אתמול (שלישי) במרחב מג"ב איו"ש של מג"ב. תנ"צ בריק יצחק סיים היום את תפקידו כמפקד מג"ב איו"ש לאחר שמונה לתפקיד סגן מפקד מג"ב. את הפיקוד על מג"ב איו"ש קיבל תנ"צ ג'יהאד חסן.

מפקד המרחב הנכנס, תת-ניצב ג'יהאד חסן, בן 49 נשוי + 2, תושב סאג'ור, קודם לפני כחודש לדרגת תת-ניצב ובין תפקידיו האחרונים אותם ביצע: מפקד מג"ב דרום, ממלא מקום מפקד מג"ב ירושלים, סממ"ר ירושלים, וסממ"ר מג"ב צפון.

מג"ב איו"ש הוא המרחב הגדול ביותר במג"ב(מבחינת כמות הלוחמים המשרתים בו) והוא משתרע על כל שטחי יהודה ושומרון. משימותיו המרכזיות של המרחב הן שמירה על ביטחונם של התושבים בגזרה, אכיפת החוק והסדר, סיכול הטרור והמאבק בפשיעה. במג"ב איו"ש מגוון רחב של יחידות מג"ב ביניהן יחידת מסתערבים, ליווי עצורים, גדוד מערת המכפלה, יחידת חקירות ומודיעין ופלוגות מג"ב הפרוסות בכל הגזרה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הטקס שהתקיים במפקדת מג"ב איו"ש בבית אל נערך בנוכחות: מפקד מג"ב, ניצב אמיר כהן, מפקד מחוז ש"י, ניצב עוזי לוי, מפקד פיקוד מרכז, האלוף תמיר ידעי, רמ"ט פיקוד מרכז, תא"ל רמי אבודרם, מפקד אוגדת איו"ש תא"ל יניב אלאלוף, ראש המנהל האזרחי, תא"ל פארס עטילה, מפקד המרחב היוצא, תנ"צ בריק יצחק, מפקד המרחב הנכנס, תנ"צ ג'יהאד חסן, קציני צה"ל, המנהל האזרחי, ספ"כ מג"ב, משפחות, מפקדים, לוחמים ולוחמות.

מפקד המרחב היוצא תנ"צ בריק יצחק אשר יחל את תפקידו החדש כסגן מפקד מג"ב הוא בן 53 נשוי + 3, תושב זכריה.

מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן אמר בדבריו: "בגזרה החולשת על היסטוריה יהודית למעלה משלושת אלפים שנה, ניצבים מפקדינו ולוחמינו מדי יום, למעלה מחמישה עשורים, נכונים להגן על חיי אדם, להקנות תחושת ביטחון לתושבים ולשמור על מרקם העדין דרכו ניתן לכונן רגיעה בגזרה. במשימות רבות המוטלות על החיל נערכים אנו ליום מבחן, כאן המבחן עבור מפקדינו ולוחמינו הוא מדי יום. כאן ביהודה ושומרון המרחב רווי בסכנות ובחיכוך מתמיד. עם ישראל חב חובה גדולה לכם, הלוחמים, הלוחמות והמפקדים המשרתים, אשר נושאים בגאווה את נס הביטחון ומונעים בגופן איומי פח"ע ומסכלים טרור, מתמודדים מול תופעות פשיעה חמורות ומונעים הפרות סדר. מחזקים את המשילות ושומרים על קדושתם של המקומות הקדושים, מחזקים את הקשר עם ההתיישבות ומנמיכים את גובה הלהבות בנקודות חיכוך רגישות.

מפקד מג"ב פנה בהמשך דבריו למפקד מרחב מג"ב איו"ש הנכנס: "ג'יהאד, כעת אחריות הפיקודית מוטלת עליך, זהו מרחב מבצעי בו נמצאים מפקדים ולוחמים מהטובים בחיל שאינם נרתעים מקושי ויעשו ככל שיידרש כדי להצליח במשימות שתטיל עליהם. הצלחתך טמונה במידה רבה בשילוב כוחות ובשותפות עם גורמי הביטחון הפועלים בגזרה וברוח מדיניות הפיקוד תוך נטילת אחריות משימתית בכל מקום בו משתקף יתרונו היחסי של משמר הגבול."

מפקד מג"ב פנה למפקד מרחב מג"ב איו"ש היוצא ואמר: "בריק, תחת פיקודך זכינו לראות שינויים משמעותיים שהובלת במרחב שהם תולדה של תפיסה התקפית ושל נקיטת יוזמה בהלימה לצרכים העולים מהשטח בתחום המבצעי והמודיעיני. אני מאחל לך הצלחה רבה בתפקידתך כסגן מפקד משמר הגבול."

מפקד פיקוד מרכז, האלוף תמיר ידעי אמר: "החלפת מפקדים היא אירוע מרגש, אבל היום אני מרגיש עצוב ושמח גם יחד. עצוב מפני שנפרדים מבריק שהשלים קדנציה קצרה אך הצליח להטביע את חותמו בצורה משמעותית על המרחב, ראיתי בו שותף אמת, איש מקצוע, שנמצא תמיד עם לוחמיו. ואני מעריך מאוד את ההישגים אליהם הגיע המרחב בתקופתו, אך לא פחות מכך אני מעריך את הדרך הצנועה והמקצועית אשר כה מאפיינת אותו. אם יש משהו משמח היא העובדה שהפיקוד על המרחב עובר לג׳יהד, קצין משובח, שגדל במרחב, ביצע שורה ארוכה של תפקידי מפתח בהצטיינות ואני סמוך ובטוח כי הוא ימשיך מכאן ויצעיד את המרחב לפסגות חדשות.
בהזדמנות זו אני מבקש להביע הערכתי ללוחמי ומפקדי מג״ב על פעילות איכותית ומקצועית שהיא מרכיב מרכזי בבטחון אותו אנחנו מצליחים לספק לתושבים במרחב, ישראלים ופלשתינים כאחד."

מפקד מרחב מג"ב איו"ש היוצא, סגן מפקד מג"ב תת-ניצב בריק יצחק אמר: "זכיתי לפקד ולהכיר מקרוב את המרחב הייחודי הזה, בתפקידי כאן במרחב הגדול ביותר במשמר הגבול נוכחתי לגלות שהסוד להצלחת המרחב ולעמידתו האיתנה מול האחריות הרבה המונחת לפתחו, טמון בכוח האדם האיכותי שבו. לוחמים, לוחמות, מפקדים ומפקדות מסורים ונחושים, כאיש אחד אל מול המטרה המשותפת. תמהיל חברתי מגוון המשקף את פניה היפות של החברה הישראלית. אין לי ספק כי ההון האנושי הוא זה שמביא את המרחב להישגים משמעותיים. אני גאה לפקד על אנשים כאלה – מלאים בתחושת שליחות ואהבת הארץ, הפועלים מדי יום מתוך ערכים, ערבות הדדית ותרומה למדינה. חשוב לציין כי איננו ניצבים לבד במערכה. פעילות המרחב שזורה באופן יוצא דופן בתוך מארג האחריות הביטחונית הכוללת של צה"ל בגזרה, ובשיתוף פעולה וסנכרון עם שירות הביטחון הכללי."

מפקד המרחב הנכנס, תנ"צ ג'יהאד חסן, אמר: "לפני כשלושה עשורים התחלתי את דרכי הפיקודית כאן בגזרת יהודה ושומרון כמפקד פלוגה במג"ב בעיר אבותינו בחברון, לאחר מגוון תפקידים אני מקבל על עצמי את הזכות לפקד על מרחב יוקרתי ועוצמתי מתוך תחושת שליחות, אחריות בצניעות ובענווה. אני מתחייב לפעול יחד עם שדרת הפיקוד, הלוחמים והלוחמות בכדי להבטיח את שלומם וביטחונם של תושבי הגזרה עליו אנו אמונים. מול עיני שתי מטרות נעלות, האחת היא להבטיח את שלומם, חוסנם וביטחונם של הפיקדון היקר מהכל, שדרת הלוחמים והלוחמות, שפועלים לילות כימים למען ביטחון המדינה ותושביה. מובן לכולנו שקיים סיכון רב במשימות השגרה ולכן הליווי וההכוונה המקצועית של המפקדים תהיה המצפן שעל פיו המרחב יצעד. המטרה השנייה היא עמידה במשימות אליהן המרחב יידרש תוך הקפדה על איכות הביצוע ובהישענות על ערכי מג"ב שמהווים לכולנו מגדלור, אליו עיני הלוחמים והמפקדים נשואות."

צילום: דוברות המשטרה

Back to top button