חדשות הארץ

כשעוולה של חוסר הנגשת מערת המכפלה נפגשת עם העוול של נכי צה"ל

הבוקר (שישי) היה בוקר מרגש במיוחד על סבתא מרים רוזן בת ה-96: הנין איתן, בנו הבכור של נכדתה מוראיה, נכנס לעול תורה ומצוות בשעה טובה. את העלייה לתורה קיימה המשפחה בחגיגה מכובדת ברוב עם במערת המכפלה. אך כאשר הגיעה סבתא אל המקום הקדוש, גילתה כי בפניה מחסום בלתי עביר: 59 מדרגות תלולות מפרידות בינה ובין העלייה לתורה המשפחתית של הנין האהוב. נכון, מערת המכפלה הייתה אמורה להיות מונגשת כבר מזמן. נכון להיום המכשול היחידי העומד בפני סבתא הוא לא אחר מאשר שר הביטחון בני גנץ אשר למרות כל האישורים ממשיך לעכב את ביצוע פרויקט הנגשת מערת המכפלה, משום מה.

צילום: אלימלך קרזן
צילום: אלימלך קרזן

לעזרתה של סבתא מרים נחלץ לא אחר מאשר שוקי גלבוע , לוחם כיתת הכוננות של קריית ארבע שנפגע בעת שלחם במחבל הארור שרצח את הילדה הלל אריאל הי"ד בשנתה. שוקי איבד את עינו בקרב ההוא, אך בחסדי השם התאושש ומאז נאלץ להילחם בקרב אחר – קרב שאיננו נגמר מול מחלקת השיקום של משרד הביטחון, המתעללת בו כפי שהיא נוהגת לעשות עם כלל נפגעי צה"ל. מערת המכפלה 2021, לגבורה ולאבסורד יש כתובת אחת.

צילום: אלימלך קרזן

שי גליק מנכ"ל בצלמו מסר: "מספיק זה מספיק! די לרוע ואטימות הלב הזאת. אנחנו דורשים צדק, שיויון וזכויות אדם לכל אדם באשר הוא אדם. אנחנו דורשים מגנץ הפסק לפגוע בזכויות אדם ותחום מידית על היתר הנגשת מערת המכפלה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: אלימלך קרזן


צילום: אלימלך קרזן

Back to top button