משפטי/פלילי

דרישה: לברר את היקף השת"פ בין שופטים ונציגי המדינה בנוגע לזכויות נכי צה"ל

העמותה לתיקון מערכת המשפט, בראשות עו"ד עודד הוכהאוזר, פנתה היום (ראשון) ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, ולמנכ"לית משרד המשפטים בעקבות עדותה של שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב בדימוס דליה גנות. גנות שיתפה בראיון לרדיו כי היו פניות אליה וידוע לה כי שופטים אחרים נפגשו עם נציגי וועדות השיקום של משרד הביטחון כדי למנוע העברות כספים להלומי קרב ונכי צה"ל, התנהלות אותה הגדירה כ"שחיתות".

"התערבות בהליך השיפוטי הינה אסורה בתכלית ומעידה על עבירה שבוצעה על ידי שופטים שהסכימו לקיימה. הפגיעה בהלומי הקרב היא חמורה בלי ספק וההתערבות הגסה בזכויותיהם ראויה לכל גינוי. יחד עם זאת גילינו כאן חרפה משמעותית לא פחות. גורמים נפגשים עם שופט, בניגוד לכל הכללים, ומציגים לו במחשכים את עמדותיהם ומשפיעים על התוצאה השיפוטית. זהו מעשה פסול מכל וחייב להיחקר בהקדם המיידי ובמידת הצורך לנקוט צעדים פליליים כנגד השופטים שעברו את העבירות האמורות", ציין עו"ד הוכהאוזר.

כאמור, עו"ד הוכהאוזר שלח מכתב ליועמ"ש לממשלה ולמנכ"לית משרד המשפטים בדרישה להורות על הקמת ועדת חקירה ופתיחה בחקירה פלילית ביחס להתנהלות העולה מדברי השופטת גנות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: freepik
Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

Back to top button