צרכנות

ויזה הומאניטארית

קרדיט תמונה FREEPIK

לאחרונה, חל עדכון לגבי הנוהל של ויזות מיוחדות הנקראות גם ויזה הומאניטארית. למשל לגבי חידוש האשרה של מטפלים זרים שנמצאים בישראל בשנה החמישית לשהותם ויש להחליפם לחופש מולדת. שינוי זה יקל על מעסיקים שמחפשים החלפות להורה הקשיש. לפי החוק, אסור למטפל זר לשהות בישראל מעל ל-5 שנים, אבל אם הקשיש קשור למטפל,תינתן אשרה מיוחדת. מי שיכול להגיש בקשה ויזה הומאניטארית, הם מטופלים סיעודיים שי לה היתר העסקה שאינו מותלה ותקף להעסקת עובדים זרים בתחום הסיעוד. יש להגיע עם נציג של המטופל בצירוף מסמך של ייפוי כוח. שינן סיבות נוספות לקבלה של ויזות הומאניטאריות, כמו מי שנולד לה ילד בישראל ונפרדה מבן זוגה, כך שהאם יכולה לקבל ויזה זו ולשהות ליד בנה. אזרח זר שחולה ויש סכנה לחייו, יוכל לזכות באשרה הומאניטארית אם יוכיח כי במדינת מוצאו לא יקבל טיפול רפואי הולם.

במידה וקיימים אפוטרופוסים על הקשיש הסיעודי יש לחתום על טופס של בקשת וויזה הומאניטארית.יש לציין את הנימוקים לבקשת הוויזה, כשאר חלק מהם הוא התלות והתקשרות האישית של המטופל בעובד הזר, כך שאם העובד הזר יחזור למולדתו, זה יפגע קשות בקשיש. יש לצרף לבקשה מכתב חתום מרופאים מוסמכים, עובדים סוציאליים או אחיות. מי שנותן חוות דעת למסמכים שיש להגיש במשרד הפנים ברשות ההגירה, עליהם להיות חתומים תוך ציון מספר הרישיון של הרופא, העובד הסוציאלי וכדומה.

מה נדרש מהמטפלים הזרים על מנת לקבל וויזה הומאניטארית?

על העובדים הזרים שמבקשים לקבל ויזה לישראל מטעמים הומאניטארים לחתום על תצהיר שייחתם בפני עורך דין בשפה שמובנת להם. התצהיר יהיה חייב לכלול את הפרטים הבאים: הם מסכימים ומצטרפים לבקשת המטופל  להארכה חריגה של אשרת העבודה שלהם, וסבר להם  והם מבינים ואם יחליטו כי  הם  חוזרים בהם מהסכמתם לפי הבקשה של המטופל, יהא עליהם לצאת מישראל ולא תאושר בקשה להעסקתם שתוגש באמצעות מטופלים אחרים. עליהם לדעת, כי יוכלו לעבוד רק אצל מטופלים שעבורם תונפק הוויזה. עליהם לדעת כי בסיום ההעסקה של עליהם להסכים כי הפרטים בדבר העסקותיהם הקודמות בישראל, יופיעו במערכת הממוחשבת של הרשות ויבאו לידיעתם של מטופלים שמבקשים את הפרטים הללו. אותו עובד זר אצל מטופל מסוים שעבורו הם עובדים עליהם יהיה לחזור למדינתם.. יש לציין את המצב המשפחתי של העובד הזר והוא או היא, יתחייבו להודיע לגבי כל שינוי.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

תנאים נוספים לאישור הוויזה ההומאניטארית

קיימים תנאים נוספים לקבל הוויזה ההומאניטארית לעובדים זרים. למשל לא ניתן להגיש בקשה לעובד זר אשר שהה למעלה מ-90 יום בישראל לאחר שסיים את העסקתו החוקית האחרונה, על מנת למנוע ממנו שהייה שלא כדין בישראל לתקופות ארוכות. התנאי הנוסף הוא, כי טרם עברו 8 שנים מיום כניסת העובד הזר בפעם הראשונה לישראל. יש לעבוד לפחות במשך שנתיים אצל אותו מטופל במסגרת העסקה חוקית.

ויזה הומאניטארית לאזרח ישראלי שמעוניין להביא בהורה קשיש לישראל

ישנם מקרים נוספים שניתן יהיה לבקש ויזה הומאניטארית, למשל לאדם שהוא אזרח ישראל ויש לו הורה קשיש השוהה בחו"ל והוא מבקש להביאו ארצה.. ויזה זו ניתנת על סמך נוהל הנקרא  נוהל הורה קשיש. הקריטריונים לכך מותנים באם בודדה של אזרח ישראלי שמבקש להביאה לארץ והיא לפחות בת 62, או אב אלמן או גרוש שהוא בן 64 ומעלה. גם מקרים שבהם ההורה צעיר יותר מהגילאים המוזכרים, אך הוא זקוק לסיוע של בני משפחתו כי הוא חולה ניתן יהיה להגיש בקשה זו. מומלץ להיעזר בבקשות של ויזות הומאניטאריות עם עורך דין לענייני הגירה המנוסה בתחום שנים רבות.

Back to top button