כלכלה

ועדה ממשלתית ממליצה לסגור את בתי הזיקוק בחיפה בתוך עשור

ועדת המנכ"לים הממשלתית לפיתוח וקידום מפרץ חיפה המליצה היום (שני) לפנות את בתי הזיקוק מחיפה בתוך עשור- זאת מכיוון שהם גורמים לתחלואה מוגברת לסרטן באיזור המפרץ.

בטיוטת ההמלצות נכתב כי "על פי נתוני המשרד להגנת הסביבה, באזור מפרץ חיפה נמדד מזה עשרות שנים עומס גבוה של פליטות מזהמים לאוויר, ובמתחם בז"ן נמדדות חריגות בפליטת בנזן, מזהם המוגדר כמסרטן ודאי לבני אדם".

ראש עיריית חיפה, עינת קליש רותם התייחסה להמלצות ועדת המנכ"לים: "שמחתי לקרוא את מסקנות ועדת המנכ"לים שקוראים לסלק את המפעלים המזהמים ממפרץ חיפה בתוך פחות מעשור. ההחלטה הזאת היא פרי מאבק עיקש, שהיה מרכזי בסדר היום שלי בעשור האחרון. אנחנו נמשיך להוביל מדיניות תקיפה שתביא בסופו של דבר ליישום תוכנית מפרץ החדשנות ושיפור משמעותי באיכות חייהם של תושבי מטרופולין חיפה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

השרה להגנת הסביבה, גילה גמליאל, אמרה: "הצלחנו להוביל בוועדה הסכמה תקדימית בקרב מנכ"לי משרדי הממשלה לכך שתעשיית הזיקוק והתעשייה הפטרוכימית צריכות להיסגר, נושא שהייתה כלפיו התנגדות משמעותית וגורפת. עמדתנו, כפי שהובעה בפני הוועדה, היא שחיוני לקבוע מועד להפסקת הפעילות של התעשייה הפטרוכימית ומפעל דשנים, על מנת לייצר את המוטיבציה הנכונה לקדם את כל הפעולות הנדרשות כדי להביא לסגירה. בשבועות הקרובים נפעל כדי לעגן את המלצות ועדת המנכ"לים בהחלטת ממשלה, כך שמועד הסגירה הסופי של פעילות המתחם הפטרוכימי וחברת דשנים יהיה אף מוקדם יותר מסוף העשור.

חיפה (צילום: ויקימדיה)

Back to top button