פוליטי / מדיני

הכנסת ישראל אישרה את הצעות הוועדה המסדרת להקמת הוועדות הזמניות

כנסת ישראל אישרה היום (שני) את הצעת הוועדה המסדרת להקמת ועדות חוץ וביטחון וכספים זמניות, ובנוסף הקמת ועדה מיוחדת לענייני החברה הערבית.



צילום: דוברות הכנסת – נועם מושקוביץ


מליאת הכנסת קיבלה את הודעת הוועדה המסדרת לפיה תוקם ועדה זמנית לענייני כספים בראשות חבר הכנסת משה גפני (יהדות התורה), וועדה זמנית לענייני חוץ וביטחון בראשות חברת הכנסת אורנה ברביבאי (יש עתיד). כמו כן אושרה המלצת הוועדה להקמת ועדה מיוחדת לענייני החברה הערבית בראשות חבר הכנסת מנסור עבאס (רע"מ) ברוב של 57 מול מתנגד אחד ו- 15 נמנעים. בנוסף, אישרה המליאה את המלצת הוועדה המסדרת לבחור בחברי הכנסת יעקב מרגי (ש"ס), מתן כהנא (ימינה), ומנסור עבאס (רע"מ) כסגני יושב ראש הכנסת, והם יהוו יחד עם יושב ראש הכנסת, את נשיאות הכנסת. 55 תמכו בהמלצה לעומת 33 שהתנגדו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: דוברות הכנסת – נועם מושקוביץ

ח"כ עיסוואי פריג': "אני לא מאמין לשמע אוזניי. אני אזרח במדינת ישראל והוועדה המסדרת החליטה שהיא רוצה אותי נתין, לא אזרח. מה המשמעות של אזרחות בקיום ועדה שמטפלת בענייני אזרחים מיוחדים? תארו לעצמכם שבארצות הברית יקימו וועדה לענייני יהודים. זה יום שחור לחברה הערבית שחלק מחבריי חברי הכנסת הערבים נתנו לזה יד"

צילום: דוברות הכנסת – נועם מושקוביץ

ח"כ שרן השכל: "הייתי צריכה שנייה לשפשף את העיניים ולראות, כי הייתי בטוחה שאולי בצלאל סמוטריץ' ביקש איזו ועדה שקשורה למיגור הפשיעה והאלימות בחברה הערבית, שקשורה לסוגיות הנגב בהקשר החברה הערבית, נושאים כלליים הקשורים ברשויות המקומיות, אולי אכיפה של חוק קמינץ, הסדרת ההתיישבות בנגב, ההתפשטות של הבנייה הבלתי חוקית. אבל שפשפתי את העיניים ופתאום ראיתי שאתם מצביעים שמנסור עבאס יעמוד בראש הוועדה הזו. ככה נראית מכירת חיסול אידאולוגית."

צילום: דוברות הכנסת – נועם מושקוביץ

Back to top button