מבזקיםמשפטי/פלילי

בג"צ: נמחקה עתירה נגד התו הירוק במוסדות להשכלה גבוהה

בג"צ מחק בימים אלו עתירה שהוגשה נגד הוראות המועצה להשכלה גבוהה בדבר היתר למוסדות הלימוד לאפשר כניסתם של סטודנטים בעלי תו ירוק ללימודים אך למנוע את כניסתם של בלתי מחוסנים לשטח הקמפוס.

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק פורטל עורכי דין נועם קוריס

 ועוד כמה מאמרים שכתבתי:

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עו"ד נועם קוריס על תביעה ייצוגית ומיליוני שקלים לציבור – מיינט הרצליה

עו"ד נועם קוריס כותב ברשת קו עיתונות

עו"ד נועם קוריס מבזק לייב

העתירה הייתה מופנית כלפי תקנות סמכויות מיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה החדש (הוראת שעה) (הגבלת פעילות של מוסדות המקיימים פעילות חינוך) (תיקון מס' 26), התשפ"א–2021 (להלן: התקנות).

כעולה מהעתירה ומתגובתם המקדמית של המשיבות 1 ו-2 לעתירה, התקנות התירו לקיים לימודים במוסדות להשכלה גבוהה או הכשרה מקצועית לבגירים רק לתלמידים שהציגו אישור המכונה "תו ירוק", שניתן למי שהתחסן או החלים מנגיף הקורונה, ובלבד שהמוסד יאפשר לימודים מרחוק לתלמידים שאינם מחזיקים באישור זה.

בתמצית ייאמר, כי לטענת העותרים, התקנות מפלות תלמידים שבחרו שלא להתחסן בפני נגיף הקורונה, ביחס לאלו שבחרו להתחסן.

בתגובותיהם המקדמיות של המשיבים 1, 2 ו-4 (להלן: המשיבים), צוין כי ביום 13.4.2021 פקע תוקפן של התקנות – ועל כן, בין היתר, אין כיום אין כל הגבלה על הפעילות המתקיימת במוסדות להשכלה ובגופים המבצעים הכשרות מקצועיות.

לנוכח האמור, קיבל בג"צ את עמדת המשיבים שלפיה חל שינוי מהותי בתשתית העובדתית שעל בסיסה הוגשה העתירה, הסעד העיקרי בה התייתר – ודינה להימחק.

עו”ד נועם קוריס בעל תואר שני במשפטים מאוניברסיטת בר אילן, משרד נועם קוריס ושות’ עורכי דין עוסק בייצוג משפטי ותביעות ייצוגיות מאז שנת 2004.

Back to top button