פוליטי / מדיני

נתניהו: ראוי שמינוי שר המשפטים ייקבע ע"י הממשלה שתקום

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (שלישי) בפתח ישיבת הממשלה: "לאחר ישיבת הקבינט קיבלנו החלטות – להיערך לכל תרחיש. זו ההנחיה שאני ושר הביטחון הנחינו וצה"ל אכן ערוך לכל תרחיש. אתמול היה לילה שקט ואני מקווה שיימשך כך. אנחנו ערוכים לכל התפתחות, אני לא מציע לאויבינו לנסות אותנו. במקביל, המשטרה וכוחות הביטחון בירושלים פועלים לשמירת הסדר הציבורי והבטחת חופש הפולחן. אני חושב שגם שם יש ירידה בהיקף ההפרות והדבר הזה הוא חיובי כמובן. אנחנו רוצים לחזור למשטר של חוק וסדר מלא, אנחנו נאכוף את החוק בצורה מלאה".
 
עוד אמר ראש הממשלה: "בית המשפט העליון קיבל החלטה שאנחנו נקיים היום דיון בממשלה על מינוי שר המשפטים. קודם כל אנחנו מקיימים את החלטת בית המשפט. לדעתי, מינוי שר המשפטים ראוי שייקבע על ידי הממשלה שסביר להניח, וכך אני מקווה, תקום בימים הקרובים. לכן, למנות שר משפטים קבוע ברגע זה – זה דבר מלאכותי ולא מדרך הפעולה הרגילה שהיינו רוצים לעשות. הדבר הזה נכפה, כך אומרים לנו, בגלל בעיית העצורים. התקווה שלי להגיע לפתרון מוסכם במהלך הדיון הזה עם שר הביטחון. הייתי רוצה לנסות להגיע לפתרון מוסכם ולקחת 48 שעות לאחר שנקיים את הדיון, שיפתור את הבעיה הספציפית של העצורים, אבל יהיה ברור שאנחנו לא באים ומנסים לכפות משהו על הממשלה הבאה שתקום."

לסיום אמר נתניהו: "אם הצעתי תתקבל על ידי שר הביטחון, ובית המשפט יקבל זאת אז אני מקווה מאוד שנגיע לפתרון מוסכם על שנינו. אם לא יגיע הדבר ובית המשפט יגיד 'תחליטו' – והוא מחייב אותנו להחליט מיד, אז נקום ונתכנס ונחליט מיד. אני מנסה למנוע בדרך הזאת התנגשות מיותרת שאפשר אולי לדלג עליה. טוב נעשה אם ניקח נשימה עמוקה ל- 48 שעות ואני מקווה שבית המשפט ייתן לנו ארכה זו כי ייתכן מאוד שנגיע להסכמה".

צילום: דוברות הכנסת – דני שם טוב

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
Back to top button