חדשות הארץ

איחוד הצלה הכשיר גננות מטפלות ומורים בהגשת עזרה ראשונה

הודות לשיתוף הפעולה הפורה בין "איחוד הצלה – סניף מבשרת והסביבה" למועצה המקומית "מבשרת ציון", בשבוע שעבר התקיימו הדרכות לצוותי החינוך הפועלים ביישוב. במסגרת פרוייקט 'משפחה בטוחה' – במהלך ההכשרה רכשו עובדי ההוראה ידע מעשי בהגשת סיוע רפואי ראשוני לילדים בגיל הרך ותרגלו טיפול במצבים שייחודיים לסדר היום במעונות ובגנים. הגננות והמטפלות למדו להתמודד עם מצבי חירום רפואיים בהם נדרשת הוצאת גוף זר מדרכי הנשימה של פעוט, תרגלו פעולות החייאה, תרגלו טיפול בפציעות שונות, התמודדות עם מצבי חירום סביבתיים ועוד.

בנוסף' בעקבות מותה הטראגי של אושר דרעי ז"ל (שהייתה רגישה לחלב ונפטרה לאחר שאכלה קינוח חלבי שהוגש לה בטעות) מתנדבי איחוד הצלה העבירו הדרכה למורים המלמדים ביישוב, על שימוש במזרק אפיפן שתפקידו של המזרק הוא לתת טיפול חירום ראשוני במקרה של אנפילקסיס (תגובת אלרגיה מסכנת חיים) עד הגעת אמבולנס או פינוי לבית החולים.

מיכל דוידוביץ בהט, מתאמת הבריאות במועצת מבשרת ציון אמרה: "בשבוע האחרון מתנדבי איחוד הצלה הגיעו לבצע הדרכות ממוקדות מול צוותי החינוך ביישוב בדגש על החייאה, טיפול בפירכוסים וכן שימוש במזרקי האפיפן. איחוד הצלה זמינים ונרתמים לבקשות המועצה ולצרכיה ועל כך תודה רבה להם."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מאור נחום – ראש סניף מבשרת והסביבה באיחוד הצלה סיכם: “אנו מאמינים בחשיבות הלימוד של הגשת עזרה ראשונה בכל בית בישראל ובוודאי במוסדות החינוך. הגשת עזרה ראשונה מיידית בשעת חירום מצילה חיים. כעת, במקרה חירום יוכלו צוותי החינוך ביישוב להגיש לילדים את הטיפול הדרוש עד להגעת אנשי רפואת החירום. אנו מתכננים יחד עם מחלקת החינוך במועצה לפנות בשלב הבא גם להורי הילדים במטרה להכשיר גם אותם להגיש עזרה ראשונה במקרי חירום המתרחשים בבית”.

Back to top button