צרכנות

3 כללי מפתח לאיתור קרקע להשקעה שכל משקיע חייב להכיר

ההשקעה בנדל"ן הוכחה לאורך השנים כאפיק הריווחי ביותר. יחד עם זאת, האפשרות לרכוש דירה להשקעה אינה אפשרית לרבים מאיתנו, בשל מחירי הדירות הגבוהים בישראל. כיצד בכל זאת ניתן להשתלב בתחום הנדל"ן בישראל ולקצור רווחים נאים? באמצעות רכישת קרקע להשקעה. כמובן שלא כל קרקע פנויה אמורה לעניין אתכם, ובשורות הקרובות תקבלו את 3 כללי המפתח לאיתור קרקע שבאמת כדאי שתשקיעו בה את מיטב כספכם.

 

סטטוס הקרקע

ניתן למצוא מספר סוגים של קרקעות להשקעה. אלו שכבר הופשרו וממתינות לאישור סופי לבנייה הן היקרות ביותר ובסופו של דבר אינן מהוות אופציה למשקיעים מן השורה. מה שצריך לעניין אתכם הוא קרקעות שעדיין לא הופשרו אך נמצאות בשלב מתקדם מבחינת שלביות (הכוונה לתוכניות שהופקדו, אושרו והן ממש לקראת הפשרה). במילים אחרות, סטטוס הקרקע (השקעה בקרקע שאינה זמינה לבנייה טומנת בחובה אפשרות לרווח גבוה לאחר ההפשרה) חייב להיות כזה שבאמת יאפשר לכם לממש את השקעתכם הכספית מבחינת רווחים, בתוך שנים לא רבות מידי. תוכניות ההפשרה של קרקעות מקודמות בדרך כלל על ידי הרשויות המקומיות, כך שחשוב ליצור קשר ולנסות לברר פרטים לגבי כך, גם באמצעות חברות שמתעסקות בכך. הדבר יפחית מחוסר הוודאות שלכם.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

 

ייעוד הקרקע

לא מספיק לברר רק לגבי מועד ההפשרה של הקרקע, אלא חשוב גם לדעת את ייעודה המדוייק. כאשר מתגלה כי מדובר בקרקע בפרוייקט שאכן הולך וקורם עור וגידים, ניתן למצוא עבורה תשריט רשמי, שמראה את החלוקה הפנימית למתחמים, כל גוש וחלקה עם הייעוד שלהם. החלוקה מתבצעת באמצעות צבעים, כאשר צבע אדום מציין דרכים וכבישים, צהוב מציין מגורים, חום מציין מבני ציבור (למשל, בתי ספר), סגול מציין מסחר ותעסוקה וירוק מציין קרקעות שמיועדות לטובת שטחים ציבוריים. כלל המפתח שיעזור לכם למקסם את ההשקעה שלכם הוא לוודא שמדובר בקרקע צהובה, קרי, מיועדת למגורים. הסיבה לכך היא שייעוד למגורים מבטיח מקסימום מ"ר עבור כל יחידת שטח ולכן הוא המסלול הרווחי ביותר. יחד עם זאת, אם הינכם מעוניינים בהשקעה סולידית יותר, תוכלו לברר לגבי רכישת קרקע קטנה להשקעה במתחם סגול, שמיועד עבור שטחי משרדים ומסחר.

 

מיקום הקרקע

כלל מפתח נוסף קשור למיקום הקרקע, כאשר מומחים בתחום הנדל"ן טוענים שזהו הקריטריון החשוב ביותר כאשר מחליטים להשקיע בקרקע מסויימת. חשיבות מיקום הקרקע תתבטא בסופו של דבר ברווחים שלכם מאותה השקעה. אילו מיקומים אמורים לעניין אתכם? ובכן, נסו לחפש קרקעות למכירה באזורי ביקוש כמו מרכז הארץ ואזור השרון. קרקעות באזורים פחות מבוקשים או מרכזיים לא יניבו רווחים גבוהים והזמן עד להפשרתן עשוי לקחת למעלה מ- 10 שנים אם לא יותר מכך. קרקעות באזורי ביקוש מופשרות בצורה הרבה יותר מהירה, וכאשר הן יופשרו וייבנו, מחירי היציאה יהיו גבוהים מאוד ותוכלו להרוויח מאות אלפי ואף מיליוני שקלים.

 

בנוסף, חשוב מאוד לרכוש קרקע קרובה לשכונות מגורים או מרכזי תעסוקה ומסחר קיימים, שכן אלו הקרקעות שבסופו של דבר מקבלות היתרי בנייה מהר יותר מאלו שנמצאות במקומות מרוחקים. כמובן שקרקעות שנמצאות במיקומים אטרקטיביים כגון חוף הים, מרכזי הייטק, כבישים וצירי תחבורה ראשיים, הן אלו שבסופו של דבר יניבו לכם את מקסימום הרווחים.

 

Back to top button