חדשות הארץ

הנשיא ריבלין לשוחרי המכללה הטכנולוגית של חיל האויר: "כולנו בני הארץ"

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ביקר היום (חמישי) בבסיס חיל האוויר 21 – המכללה הטכנולוגית של חיל האוויר בחיפה. את הנשיא ליוו בביקורו מפקד חיל האוויר אלוף עמיקם נורקין, ראש להק ציוד תת-אלוף שמעון צנציפר ומפקד הבסיס אלוף-משנה ערן דהאן.

״משפחת חיל האוויר הישראלי היא משפחה עם מורשת מפוארת. אני שמח שלמשפחה הזו מצטרפת אוכלוסיית בית הספר המגוונת כי כולנו בני הארץ. כולנו מגנים עליה, בונים ומפתחים אותה יחד,״ אמר הנשיא לשוחרים והשוחרות.

צילום: מארק ניימן/ לע"מ

בביקורו נפגש הנשיא עם מפקדים ומפקדות, שוחרות ושוחרים מהמכללה הטכנולוגית של חיל האויר, בית ספר תיכון טכנולוגי – מקצועי, רב מסלולי המקנה תעודת בגרות, תעודה טכנולוגית, תעודת טכנאי ותעודת הנדסאי. בבית הספר מגוון אנושי, ותלמידים מרחבי הארץ בני כל המגזרים, כאשר 91% מהם משלימים שירות צבאי מלא ומשתלבים לאחר מכן בתעסוקה איכותית באזרחות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הנשיא שוחח עם משתתפות פרויקט "תוכנה באמונה" – המכשיר ומשלב נשים חרדיות לתעסוקה בתפקידים טכנולוגיים ביחידת אופק 324 של חיל האוויר. המשתתפות הן בוגרות תואר ראשון במדעי המחשב והנדסאיות תוכנה, המגיעות בין היתר מבני ברק, לוד, ירושלים.

צילום: מארק ניימן/ לע"מ

הן סיפרו לנשיא על הבחירה המורכבת לקחת חלק במסלול הזה, ועל המורכבות שהן מנהלות כנשים חרדיות העוברות את ההכשרה הייחודית. אסתי סיפרה: "ההורים שלי הגיעו פעם ראשונה בחייהם לבסיס צבאי כשסיימתי את הקורס. זה היה מרגש עד דמעות כשהם הבינו שאפשר לקבל זה את זה, כמו שאנחנו, בלי לפגוע באורח החיים שלנו ולתרום בצורה מדהימה."

הנשיא ברך את הנשים על הבחירה שלהן ואמר כי הן דוגמה ומופת לחיים שלנו כאן, כל השבטים יחד, זה לצד זה וזה עם זה מבלי לפגוע האחד בשני.

צילום: מארק ניימן/ לע"מ

לאחר מכן, שוחח הנשיא עם חיילי פרויקט "רואים רחוק" – המשלב צעירים על הרצף האוטיסטי בתפקידי מיחשוב בצה"ל. את התכנית הציג בפני הנשיא אלון, האחראי על פיתוח מערכת ניהול המיון לקורס טיס, שסיפר לנשיא על הצוות שלו והקליטה המוצלחת ביחידה. אלון אמר: "היה לי חשוב להתגייס למרות הפטור, תכנות זה תחביב שלי שנים וככה אני משלב אהבה עם תרומה למדינה." הנשיא השיב לו כי הוא גאה בו, ואמר: "התברכנו בחיילים כמוך וכמו חבריך."

מפקד חיל האוויר אלוף עמיקם נורקין הודה לנשיא על הביקור ואמר: ״אני שמח וגאה לארח אותך בבית הספר הטכני של חיל-האוויר. מתקבצים כאן בני נוער מכל רחבי הארץ ורוכשים איתנו מקצוע טכנולוגי איכותי המהווה בסיס איתן למגזר הטכנולוגי הישראלי. המערך הטכני של חיל-האוויר, מערך מקצועי הכולל בתוכו אנשים איכותיים הנושאים על כתפיהם את האחריות לכשירות ולזמינות של היכולות המבצעיות של החיל."

Back to top button