פוליטי / מדיני

התנועה לאיכות השלטון ליועמ״ש: "חקירה נגד השרים שאישרו את האירוע"

התנועה לאיכות השלטון פנתה לפני זמן קצר (שישי) ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בבקשה לפתוח בחקירה בחשד לגרימת חבלה ברשלנות או הריגה ברשלנות נגד חברי הממשלה השונים – לרבות ראש הממשלה נתניהו, שר הפנים אריה דרעי, השר לביטחון פנים אמיר אוחנה ושר הבריאות יולי אדלשטיין – עקב פעולותיהם המינהליות בתכנון ואישורי האירוע בהר מירון.

התנועה לאיכות השלטון ציינה בפנייתה הדחופה כי ״מדובר באסון לאומי וקשה, אשר לעמדת התנועה חייב להיבדק ולהיחקר בכל פן אפשרי, לרבות אצל חברי הממשלה שחרגו מסמכותם וביצעו פעולות מינהליות בניגוד לעמדת הגורמים המקצועיים בנושא, ומבלי שהחלטתם החריגה אושרה כדין בממשלה״.

התנועה ציינה במכתבה כי על אף שגורמי המשימה השונים ביקשו להגביל את מספר המשתתפים בהילולות ל״ג בעומר ועל אף כל ההזהרות, פעלו השר לביטחון פנים ושר הפנים לפתיחת האירוע ללא כל הגבלות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

״על אף שגורמי המקצוע העלו לפני השר אוחנה את הסכנות הקשות הגלומות בפתיחה רבתית של ההילולה והזהירו מראש את השר, הוא פעל לאפשר פתיחה מלאה של ההילולה, תוך לקיחת הסיכונים בנפש שהוצגו לפניו ובניגוד לכללי המינהל התקין.

״פעולותיו של השר לביטחון הפנים עולות לכדי המתה בקלות דעת שתוארה לעיל ופעולותיהם של חברי הממשלה הנוספים עולה לכדי הריגה ברשלנות, ומחייבות פתיחה בחקירה, אל נא תחקרו את ׳היושב ב-ש.ג׳, אלא את הגורמים שהביאו לפתיחה מלאה וחסרת כל אחריות של ההילולה בניגוד לעמדת הגורמים המקצועיים, בניגוד לדין ומתוך שיקולים פוליטיים צרים במיוחד״.

צילום: אהרן ברוך לייבוביץ

Back to top button