משפטי/פלילי

שמונה חודשי עבודות שירות נגזרו על גננת שהורשעה בתקיפת פעוט

בית משפט השלום באשקלון הרשיע הבוקר (ראשון) את הגננת שולמית צרפתי בתקיפת פעוט. צרפתי הורשעה בפעם השנייה בתקיפת ילדים בגן שבבעלותה.

בהכרעת הדין נקבע, כי "הנאשמת תקפה את הקטין בעת ארוחת הבוקר בגן : הרימה את הקטין והושיבה אותו בחוזקה בכיסא סמוך אליה. הקטין החל לבכות וזרק את צלחת האוכל שלו לרצפה. הנאשמת צעקה עליו ובתגובה אחזה ביד אחת בשערו ומשכה את ראשו לאחר ובידה השנייה הכתה אותו מספר פעמים על פיו. במקרה זה, עתרה המאשימה להפעיל את העונש המותנה בחפיפה חלקית ובכך הביעה עמדה מקלה בעמדתה העונשית – עמדתה העונשית של המאשימה מהווה שיקול מרכזי בגזירת הדין ובית המשפט לא יחמיר עם הנאשמת בהפעלת התנאי מעבר לעתירת המאשימה."

עוד על פי הכרעת הדין: "שיקול נוסף לעניין זה הוא, כי נוכח גילה של הנאשמת ומצבה הרפואי, הטלת עונש מאסר בפועל מאחורי סורג ובריח יגרום לנאשמת סבל ונזק בריאותי לא מבוטל, העולה על התועלת הצפויה ממנו בשלב הזה. בית המשפט גם ציין כי "אכן, בעניין זה התועלת הצפויה מהטלת עונש מאסר מאחורי סורג ובריח היא בעיקר תועלת ציבורית, בהרתעת הרבים והבעת הסלידה הבלתי מתפשרת מחזרת הנאשמת על מעשה דומה שבו הורשעה בעבר. בבחינת התועלת הציבורית הכללית, אל מול עניינה הפרטי של הנאשמת, אשר כפי שנמסר לא תשוב עוד לעסוק בעיסוק דומה, בית המשפט מחליט, בסופו של יום, לנקוט במידת הרחמים."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עו״ד ערן צרויה מפרקליטות מחוז דרום (פלילי) התייחס לגזר הדין: "בית המשפט השלום באשקלון השית על הגננת שולמית צרפתי עונש של 8 חודשי עבודות שירות. בית המשפט הדגיש בגזר הדין את הצורך בהרתעת הרבים ובהבעת הסלידה ממעשי הנאשמת, אך יחד עם זאת נקט במידת הרחמים כלפיה ולא הטיל עליה עונש מאסר מאחורי סורג ובריח, זאת בין היתר בשל גילה המבוגר, מצבה הרפואי והבטחתה של הנאשמת שלא תשוב לעסוק בטיפול בילדים."

עוד נמסר מהפרקליטות: "הפרקליטות עתרה להשית על הנאשמת עונש מאסר בפועל אשר יהיה בו כדי להעביר מסר ולהרתיע מטפלות ומטפלים אשר אמונים על שלומם וביטחונם של ילדים קטנים. הנאשמת שולמית צרפתי הורשעה בתקיפת פעוט בן כשנתיים לאחר שהכתה אותו ומשכה בשערו בתוקפנות. מדובר בהרשעה שניה של הנאשמת, אשר הורשעה לפני כ-5 שנים בעבירות דומות. בית המשפט ציין בגזר הדין היום, כי הליך טיפולי- שיקומי שהוטל על הנאשמת בגין הרשעה קודמת כשל. בסופו של יום, קבע בית המשפט כי בפגיעה בפעוט על ידי אחראי במסגרת חינוכית נפגע לא רק הפעוט עצמו, אלא נפגעת גם סביבתו של הפעוט ואף אוכלוסיית ההורים ברחבי המדינה כולה."

אילוסטרציה. קרדיט: freepik

Back to top button