צרכנות

הקיץ הישראלי חם מידי? מעיינות בצפון הם היעד הבא שלכם!

הקיץ הישראלי חם מידי? מעיינות בצפון הם היעד הבא שלכם!עוד רגע הקיץ כבר כאן; המסכות ירדו מהפנים של כולנו ונראה שהשנה המוזרה מאוד שהפתיעה את כולנו, עומדת לחלוף הלאה ולהחזיר אותנו לשגרה. עם בוא הקיץ, מגיע הרגע להתחיל לתכנן את הטיולים לפחות לחודש הקרוב, עם המשפחה והחברים ואפילו סתם כי מתחשק. כדי להקל על החום הכבד, מעיינות בגולן הן אטרקציות שכדאי לקחת בחשבון, וכך לשלב גם טיול בטבע ולהצליח ליהנות ממים צוננים וקרירים גם במזג האוויר הקשוח ביותר בקיץ.

אילו מעיינות בצפון שווים ביקור?

ישנן אופציות רבות של מעיינות בצפון בהם תוכלו לבקר. היינו מפרטים את כולם, אבל החלטנו לאסוף רק כמה מהמעיינות הפופולאריים ביותר על הישראליים:

  • מעיין עין פיק – זהו מעיין קטן עם אופציה למסלול קצר וקליל. מדובר בבריכההן קטנה ומלבנית בעומק של קצת יותר ממטר, כשהמסלול הקצר מתחיל בשרידי הכפר הסורי פיק, ממנו יורדות מדרגות שלצידן אמת מים קטנה. המדרגות מתחברות למסלול הקצר עד לבריכה עצמה. ישנה אופציה לחובבי המסלולים, להמשיך הלאה מהמסלול החוצה את הנחל, לעלות לקיבוץ אפיק וללכת עד לחני.
  • עין אורחה – הבריכה רחבה ועמוקה המתאימה גם למבוגרים המעוניינים ליהנות ממנה הרבה מעבר לטבילת רגליים. במקום ישנו צל ועצים שניתן לנוח תחתם ולצאת למנוחה בין הטיולים. לסקרנים, לא רחוק משם נמצא תל סאקי המציע קצת מורשת קרב שכמובן לא תזיק לאף טיול.
  • עין ידידיה – המעיין ממוקם בסמוך לישוב יונתן, ונבנה על ידי חבריו של הנער ידידיה תור, שאיבד את חייו בתאונה חקלאית. לבריכה זורמים מי נחל התנוריה, ובסמוך אליו ניתן למצוא פינות ישיבה וספסלים. חשוב לציין שישנו מסלול של קילומטר מהמקום בו רוב הרכבים יכולים לחנות, אך קיימות דרכי גישה נוספות לאמיצים.
  • עין מוקש – מעיין הממוקם סמוך לקיבוץ עין זיוון. מדובר במעיין בעומק של שמונה מטרים, כשבעיקר בתקופה שלאחר החורף הוא כמעט מלא בדרך כלל. מתאים למבוגרים ומי שיודע לשחות, ובסמוך אליו קיימים שרידי תעלת נ.ט מימי מלחמות הגולן. ניתן למצוא בה בעלי חיים קטנים ולצפות בהם. חשוב לציין שלצד הדרך למעיין ישנם מוקשים, כך שאין לסטות ממנה בשום מצב!

איך בונים מסלול לטיול בצפון?

אין ספק כי מעיינות בצפון הם אופציה נהדרת עבור מי שמעוניין לצאת לטיול ברחבי הארץ, עם דגש על הצפון הירוק והרחב. ניתן לשלב אותם כחלק מבניית מסלול טיול בצפון של חצי יום, יום ואפילו כמה ימים מלאים. לא תאמינו כמה תרבות, היסטוריה, טבע ופלאים נוספים מציע הצפון במדינתנו הקטנה; פלאים שרק מחכים שתגיעו לגלות אותם! אז למה אתם מחכים?! זה הזמן לארגן את החבר'ה או את המשפחה, ולבנות מסלול מעניין, מרתק ומרהיב שאפילו הקטנים לא ישתעממו ממנו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

 

 

Back to top button