מבזקיםמשפטי/פלילי

בג"צ: 10 אש"ח הוצאות בעתירת נשות הכותל

התנועה הרפורמית וארגון נשות הכותל הגישו עתירה לאור התבטאויות של דוד יוסף כנגד התנועה הרפורמית.

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק פורטל עורכי דין נועם קוריס

ועוד כמה מאמרים שכתבתי:

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עו"ד נועם קוריס על תביעה ייצוגית ומיליוני שקלים לציבור – מיינט הרצליה

עו"ד נועם קוריס כותב ברשת קו עיתונות

עו"ד נועם קוריס מבזק לייב

בעתירה התבקש בית המשפט להורות למשיבים 4-1 (להלן: המשיבים) להעמיד את המשיב 5 לדין משמעתי בגין מעשים והתבטאויות שלו, לאורך מספר שנים, שעניינם בדברים חריפים שהטיח כנגד התנועה הרפורמית, ובקריאות להצביע בבחירות עבור תנועת ש"ס.

בעקבות הגשת העתירה הודיע המשיב 5 שהוא פורש לגמלאות מתפקידו כרב שכונת הר-נוף. משכך, אנו סבורים שבנסיבות אלה אין מקום להתערב בהחלטה של המשיבים שלא לנקוט בצעדים משמעתיים כנגד המשיב 5. מה עוד, שאין דרכו של בית משפט זה להתערב בהחלטות כגון דא, בדומה להלכה המושרשת בדבר היקף ההתערבות המצומצם בשיקול הדעת הנתון לרשויות התביעה, האכיפה והחקירה בכל הנוגע להליכי חקירה והעמדה לדין (ראו, לדוגמה מני רבים, בג"ץ 2410/20 תנו לחיות לחיות נ' נציב שירות המדינה (19.8.2020)).

בג"צ קבע, כי חזקה על הרשויות הנוגעות בדבר, כי ככל שהמשיב 5 יבקש בעתיד להציג את מועמדותו לתפקיד בשירות המדינה, הרי שנסיבות עתירה זו יעמדו בפני הגורמים הרלוונטיים.

בשולי הדברים הדגיש בג"צ את שלדעתו מובן מאליו, כי אין מקום להתבטאויות כמו אלה שיוחסו למשיב מס' 5 בעתירה, הן במישור הפוליטי (קריאה להצביע למפלגה מסוימת), הן כלפי ציבורים מסוימים.

לסיום קבע בג"צ, כי העתירה השיגה את מטרתה, אך יש להצר על כך שהטיפול בפניותיה של העותרת התארך מעל המידה הראויה. לכן נקבע, שהמשיבים 4-1 יישאו בהוצאות העותרות בסך 10,000 ₪.

עו”ד נועם קוריס בעל תואר שני במשפטים מאוניברסיטת בר אילן, משרד נועם קוריס ושות’ עורכי דין עוסק בייצוג משפטי ותביעות ייצוגיות מאז שנת 2004.

Back to top button