פוליטי / מדיני

5 הקדמות להצעות חוק עברו בועדה המסדרת של הכנסת

הוועדה המסדרת בראשות ח"כ מיקי זוהר אישרה הערב הקדמות דיון (המכונות "פטור מחובת הנחה", קרי פטור מתקופת המתנה של 45 יום מרגע שהונחו על שולחן הכנסת ועד הצבעה עליהן, כפי שנדרש מהצעות חוק פרטיות) ל-7 הצעות חוק.

5 הקדמות להצעות חוק, בהן בחירה ישירה לראשות הממשלה וביטול ממשלת החליפים, לא הוצבעו הערב והמשך דיון בהן נקבע למחר בשעה 10:00.

נציגי סיעות ימינה ותקווה חדשה הצביעו בעד ההקדמות, יחד עם סיעות הימין. נציגי רע"מ וכחול לבן התנגדו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הצעות החוק שאושר פטור מחובת הנחה עבורן: השלמת הליכי הסדרה ביו"ש, הצ"ח ההתגברות, תיקון פסקת ההתגברות, תיקון פקודת הראיות (הרחבת סמכות פסילת ראיות), הגבלת זכות העמידה (עתירות לבימ"ש), הפרדה בין היועמ"ש למוסד התביעה הכללית, ביטול יישום תכנית ההתנתקות.

יו"ר הוועדה ח"כ זוהר אמר בדיון: "מי שיבוא ויספר שכל האידיאולוגיה שלו הוא רק לא ביבי, אשר עשה לא מעט למען מדינת ישראל, הציבור ישפוט אותו על זה ויראה לו את הדרך החוצה. אני חושב שהגיע הרגע שאנשי הציבור ילכו עם האמת שלהם, והציבור ישפוט. אם יינתנו פטורים לחובת הנחה, זה לא אומר שהחוק ירד מסדר היום או לחילופין התקבל סופית, אבל זה יראה לציבור באיזה צד הם".

ח"כ עופר כסיף גינה ואמר: "בואו נצביע על ביטול הכנסת. אתם פאשיסטים, אנטי דמוקרטיים שמחסלים כל שריד של דמוקרטיה. קרקס עלוב".

ח"כ זוהר בתגובה לח"כ כסיף אמר: "אתה ודומיך רק מרוויחים מזה"

ח"כ זאב אלקין אמר: "לא אמרתי ולא תשמעו ממני גינויים וגידופים כלפי הליכוד. זו תנועה שהיתה לי בית למשך הרבה שנים. אני אוהב ומעריך את פעיליה. יש לי מחלוקת עם יו"ר התנועה ואמשיך לתת לכך ביטוי".

ח"כ אלקין נימק את תמיכתו בקידום פסקת ההתגברות: "מבחינה עקרונית אנחנו תומכים ברעיון פסקת התגברות. נוסח החוק שמונח כאן אינו נכון ויש לנו הסתייגויות לגביו, אך קידום הרעיון הוא נכון. המשך תמיכתנו תלוי בשינויים שיעשו בו".

ארכיון. צילום: יצחק הררי, דוברות הכנסת

תגובה אחת

  1. לאן ועד כמה מיקי זוהר מוכן לדרדר את המדינה מתוך רצון בלתי נשלט לרצות את נתניהו. יותר גרוע מעליה לקברי צדיקים. יותר מסוכן למדינה מכל ארוע אחר. חיפזון בחריקת חוקים באישון לילה הוא מהשטן!!! טוב יעשה מיקי זוהר וטוב יעשו תומכיו אם יסתכלו בראי ואם יסתכלו על ילדיהם ונכדיהם ויאמרו ביושר שככה הם רוצים לחנך אותם , לשנאת השכן, לשנאת השונה, לאלימות מילולית והטבעת תוויות של שמאלני ובוגד לכל מי שדעתו שונה. בושה לעם שאלה מנהיגיו, בושה למנהיגים שדעתם היטשטשה ופיהם נאלם דום ומחשבתם הסתחררה והתבלבלה וללא דף מסרים מודפס מהמקורב לשכינה אינם מסוגלים להוציא מילה מפיהם. תתאזנו! עוד לא מאוחר? עדין יש אפשרות שהעם יסלח וימחל לכם על הצורה והסגנון וגסות הרוח והאלימות המילולית שהפכתם לתורה. רגע לפני השעה 12 בלילה תחזרו לשפיות. תעמידו אדם ישר ונקי כפיים בראש הליכוד, ויש כאלה. תקיעו מקרבכם את המתחזה, את רהוט הדיבור שעמוד שדרתו מפלסטיק ולשונו מתגלגלת ללא עצם ואין לו אלוהים ואין לו כבוד לאף אחד וכולם נחשבים סמרטוטים בעיניו. ההונאה הגדולה בתבל נחשפת במערומיה, אתם כבר לא חייבים כלום לאיש במסכה שמחזיק בדרכי רמיה וטריקים ושטיקים במזבח השלטון ומסרב לפנות את בלפור. מספיק! הנושא מוצה עד תום! תתעוררו, הזמן אוזל ולא ישכחו לכם את עמדתכם ביום הדין.

Back to top button