חדשות הארץ

המרכז הרפואי הדסה: משלחת של מומחים לטיפול בקורונה טסה לארגנטינה

HADASSAH INTERNATIONAL, הגוף האחראי על קשרי הקהילה והפעילות של בית החולים ברחבי העולם, יחד עם הנהלת בית החולים אישרו מתווה לשיתוף פעולה בין ממשלת ארגנטינה למרכז הרפואי הדסה בירושלים, במטרה לספק לארגנטינה את העזרה המידית הנדרשת כדי למנוע את התפשטותו של וירוס הקורונה אשר היכה בייתר שאת במדינה הדרום אמריקאית. חמישה מומחים בכירים מבית החולים הדסה עין כרם עלו הבוקר על מטוס לארגנטינה, כדי לחלוק מניסיונם הרב מהתורה שנלמדה מההתמודדות של בית החולים הדסה, שטיפל במספרי החולים הגבוהים ביותר בארץ לאורך המשבר. במקביל, ייזמו בארגנטינה התחלת שימוש בנוגדנים למחלימים בשלבים הראשונים של המחלה, יחד עם חברת "קמהדע" הישראלית, כפי שבוצע בהדסה בהצלחה ואף התעניינו באפשרות ליישם את שלב המחקר הקליני הבא – בארגנטינה, בטיפול אותו פיתח פרופ׳ דרור מבורך מבית החולים הדסה, שזכה להצלחה בטיפול בחולי קורונה קשים. כמו כן, תבחן על ידי הצוות מהדסה האפשרות לקיום פאזה שלישית של החיסון הישראלי, אותו מפתח המכון הביולוגי בישראל.

צילום: דוברות הדסה

פניית ממשלת ארגנטינה אל ההנהלה בהדסה מגיעה במקביל למאמצי גורמי הרפואה במדינה עם זינוק במספרי החולים הקשים, כאשר במדינה המונה למעלה מ-45 מיליון תושבים, יש כיום 274 אלף חולים בפועל ובבתי חולים רבים התפוסה ביחידות לטיפול נמרץ עם חולים במצב קשה כמעט מלאה. הביקור קרם עור וגידים למעשה הודות לשיחות שמקיימים מנהל HADASSAH INTERNATIONAL, חורחהדינר ושגריר ארגנטינה בישראל סרחיו אורריברי. כך הוחלט כי משלחת בית החולים ההדסאית תיפגש עם נשיא ארגנטינה, מר אלברטו פרננדז וממשלתו, ובכירים כשר החוץ פליפה סולה ושרת הבריאות קרלה וויזוטי. אל הצוות בהדסה, העושה הכנות אחרונות לקראת הנסיעה, הועברו בימים האחרונים מסרים אופטימיים מנשיא המדינה, באשר לתרומתם הצפויה בהתמודדות המורכבת.

צילום: דוברות הדסה

את משלחת הדסה, אשר תיפגש עם בכירי הממשל ועם מנהלי בתי חולים ומנהלי יחידות לטיפול נמרץ, יוביל פרופ' יורם וייס, מנהל בית החולים הדסה עין כרם – מי שהוביל את בית החולים כאשר שינה את מסלולו והפך לאחד משחקניה הבולטים ביותר של ישראל במאבק בנגיף, יחד עם חורחה דינר מטעם הדסה אינטרנשיונל. משתתפי המשלחת הינם רופאים בכירים אשר התמודדו עם הטיפול בחולי קורונה לאורך שנת המשבר ובידיהם ניסיון נצבר מרשים – הן בטיפול, הן בהיערכויות של היחידות לטיפול נמרץ והפעלתן, הן בניתוב חולים ואף במחקר ופיתוח טיפולים פורצי דרך. פרופ' דרור מבורך, מנהל מחלקה פנימית אשר ניהל שתיים ממחלקות הקורונה העמוסות ביותר וממציא Allocetra ™️, טיפול חדשני בחולי קורונה בינוניים וקשים אשר עבר בינתיים פאזה שנייה בהצלחה מרשימה, פרופ' סיגל סבירי, מנהלת היחידה לטיפול נמרץ בבית החולים ומנהלת היחידה לטיפול נמרץ לחולי קורונה – בהם מספר החולים הקשים והמורכבים הגבוה בארץ, פרופ' יוסף קרקו, מנהל המרכז למחקרים קליניים בהדסה ומי שמוביל את הניסוי הקליני הנרחב של פיתוח החיסון הישראלי על ידי המכון הביולוגי בישראל והאחות מיחידת טיפול נמרץ לחולי קורונה קלאודיה פוגי, בעלת וותק מרשים וניסיון רב בעבודה במחלקה בה רבים מחולי הקומונה נזקקו לתמיכה נשימתית.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: דוברות הדסה

פרופ' זאב רוטשטיין, מנכ"ל המרכז הרפואי הדסה אמר: "עשייתו של המרכז הרפואי הדסה אינה יודעת גבולות ומבחינתנו בכל מקום בו תהיה לנו אפשרות לסייע ולתרום, שם נהיה. אנשי הדסה המצוינים כבר הגישו לאורך השנים סיוע הומניטרי רפואי במדינות מוכות אסון, ראשונים לצאת לשטח, לטפל ולרפא ואף להנגיש את הידע מתוך ניסיון אישי. כשם שהיינו לראשונים בישראל במלחמה בקורונה, כך נעשיר בידע ובני

סיון ובחדשנות ישראלית את הממשלה הארגנטינאית המתמודדת עם התפרצות נרחבת ומדאיגה. אני שולח אליהם את מיטב צוותי הדסה וסמוך ובטוח כי יוכלו להושיט יד בכל תחום בו הם מומחים".


צילום: דוברות הדסה

Back to top button