חדשות הארץמבזקים

זירת קרב בהר הבית: 205 פלסטינים ו-17 שוטרים נפצעו בעימותים

אתמול (שישי) בשעות הערב, לקראת קיום תפילת ה"תראוויח" בהר הבית, החלו מאות מתפרעים ביידוי מסיבי של אבנים, חפצים שונים וירי זיקוקין לעבר כוחות המשטרה סמוך לאחד משערי הר הבית. בעקבות כך, הורה מפקד המחוז, ניצב דורון תורג'מן, לכוחות המשטרה להיכנס ולפעול להשבת הסדר תוך שכוחות המשטרה נאלצו להשתמש באמצעים עד להפסקת ההתפרעות.

מפקד המחוז שהגיע למקום כבר בתחילת האירוע, פיקד על פעולות המשטרה ובהמשך אף קיים הערכת מצב בהשתתפות מפקדי הכוחות בה הורה על הגברת היערכות ומוכנות לחידוש הפרת הסדר לאחר סיום תפילת הערב של חודש הרמאדן בה השתתפו עשרות אלפי מתפללים.

ואכן, מיד עם סיום התפילה שבו מאות ממשתתפיה להפר את הסדר תוך המשך יידוי אבנים וירי זיקוקין לעבר השוטרים. בשל כך החלו הכוחות בפעולות לפיזורם של הנוכחים במתחם תוך שימוש באמצעים וחלקם של המתפרעים נכנסו אל המסגדים והתבצרו שם ובהמשך הם פונו מהמקום.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במהלך האירועים ופעילות המשטרה ומשמר הגבול במקום, נפצעו 17 שוטרים אשר טופלו על ידי צוותי הרפואה, וכמחציתם אף נזקק להמשך טיפול בבית החולים.

מהסהר האדום נמסר כי 205 פלסטינים נפצעו בעימותים, שניים מהם במצב קשה. 88 מהפצועים פונו אל בתי החולים וכ-20 טופלו בשטח.

ראש הלשכה המדינית של תנועת חמאס, איסמעיל הנייה, הזהיר את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, על רקע העימותים האלימים בהר הבית בירושלים. "אל תשחק באש. זהו קרב שלא אתה, הבא או המשטרה שלך יכולים לנצח בו", אמר הנייה והוסיף, "ישראל מבצעת טעויות בירושלים ואינה יודעת את תוצאותיהן. לא נאפשר את ייהוד שייח' ג'ראח ואת הסערה המתחוללת במסגד אל אקצא. מה שקורה כרגע זו התקוממות ומהפכה שצריכה להימשך."

צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה

צילום: דוברות המשטרה

תגובה אחת

  1. הפרו הסכם אל תחזרו על מה שהיה .אין הסכם הר הבית שלנו כנסו בהם בעל הכוח ..שהנייה יזדיין אמחנו כן יכולים להכניע אותו הוא ביידים שלנו ולא ההפך

Back to top button